Якщо ви потужний міжнародний конгломерат, який хоче продавати автомобілі в США, найпростішим підходом буде придбати автомобільну компанію, яка вже це робить. Згадайте Tata з Jaguar і Land Rover, або Geely з Volvo, або будь-кого, хто сьогодні контролює Lotus з ними. Набагато важче, і це пахне певною пихою, відмовитися від усіх чинних брендів та інституційних знань і просто почати будувати автомобілі. Але якщо якась країна любить безтурботну впевненість, то це Америка, тому давайте тепло вітаємо VinFast VF8 , останню відповідь на запитання: «Наскільки важко побудувати автомобіль?»
VinFast — яку принаймні 30 відсотків населення США спочатку почують як «SlimFast» — є частиною акціонерної компанії Vingroup, також відомої як Vingroup, розгалуженої в’єтнамської компанії, яка займається гостинністю, нерухомістю, освітою та багатьма іншими. Якщо ви хочете знати, чим займається певна компанія Vingroup, назва зазвичай є підказкою — Vinhomes, VinUniversity, VinBigData. (Ми здригаємося, запитуючи, що робить VinBrain, але, ймовірно, можемо здогадатися.) VF8, перша модель, яка потрапила в США, є дворядним повнопривідним кросовером, молодшим за трирядний VF9, але більшим . ніж VF7 . Якщо ця угода про найменування звучить настільки болісно очевидною, що не потребує пояснення, хтось, будь ласка, скажіть Infiniti внести деякі зауваження.
VF8, як і всі інші майбутні моделі, є електричним. Базовий VF8 Eco з подвійним двигуном потужністю 349 к.с. коштує від 47 200 доларів США з акумулятором ємністю 87,7 кВт/год і запасом ходу, оціненим EPA, 264 милі. Для ritzier Plus $53 000 і отримує 402 кінські сили. Ми їздили на Plus City Edition вартістю 54 200 доларів США, спеціальним для перших 999 одиниць, які прибули до США, і є таким самим, як і Plus, але доступний лише через оренду в Каліфорнії від 528 доларів на місяць протягом трьох років і після початкового внеску в 5090 доларів. Щоб заплутати речі, перша серія City Editions оснащена батареєю Samsung ємністю 82,0 кВт-год, яка, за словами EPA, повинна забезпечувати 207 миль діапазону для Eco та 291 милю для Plus. Після перших 999 VF8 VinFast перейде на пакет CATL потужністю 87,7 кВт/год, який збільшить запас ходу до 264 миль, за оцінками EPA, для Eco та 243 для Plus, але ці цифри можуть занижувати фактичний запас ходу. Ми дійдемо до цього.
Стиль VF8 хрестоматійний: «Я сказав штучному інтелекту розробити електричний кросовер», незважаючи на походження від Pininfarina. З естетичної точки зору, перше, на що звертає увагу більшість людей, це те, що задня частина автомобіля розташована нижче передньої частини, витончена каролінська приземистість, яка натякає на те, що у вантажному відділенні є півпіддону річкового каміння. Копи, ймовірно, зупинять спантеличених водіїв VF8 і вимагатимуть знати, де схована контрабанда. «Скільки кілограмів бугерного цукру в тебе за цими задніми панелями, сину?»
І водій VinFast міг би запропонувати поглянути, не потребуючи жодних підйомних інструментів, оскільки ви можете бачити аж до колодязів задніх крил, де зовнішні ремені безпеки проходять через нижню обшивку. Це тому, що отвір для ременів, мабуть, утричі більший, ніж потрібно, і це є однією з причин того, що на нерівних дорогах здається, що ви їдете в барабані — структура кузова тут же, без ізоляції. Подібні деталі змушують вас задуматися, чи знав VinFast, що йому дозволено дивитися на інші автомобілі, перш ніж створювати власні.
Незважаючи на атмосферу «Kia EV6 через зловісну долину» загальної презентації, VF8 робить деякі речі добре. Його система допомоги на трасі чудово справляється з роботою, утримуючи автомобіль у центрі смуги, так що ви не будете постійно боротися з кермом, щоб виправити це (як, скажімо, у Lucid). На випробувальному треку Plus City Edition показав поважні показники, розігнавшись до 60 миль на годину за 5,0 секунди та подолавши чверть милі за 13,9 секунди на швидкості 98 миль на годину. А під час нашого тесту на швидкості 75 миль/год на шосе City Edition значно перевершив свій рейтинг EPA, пропонуючи запас ходу 210 миль. Це наводить на думку про те, що VinFast ще занадто зелений, щоб знати, як грати зі своїми номерами EPA, як інші виробники електромобілів. І гарантія VinFast також включає вражаючі цифри: 10 років або 125 000 миль, від бампера до бампера.
У бортовому журналі VF8 один водій порівняв звук двигуна склоочисника зі звуком Jeep CJ-7 1979 року. Ми припускали дивні дзижчання, які періодично долинають із-за приладової панелі — чи хтось запускає там електричну повітродувку для листя? Кермове керування має масу тертя по центру, а двигун підсилювача керма досить дешевий, тому ви можете відчути кроки в його обмотках, якщо повільно повертати колесо в спокої. Підвіска має низький рівень амортизації, що забезпечує неперевершену їзду. Є багато підказок про те, що цю машину терміново доставили до США — коли включається клімат-контроль, температура показує за Цельсієм, а потім блимає до Фаренгейта, а налаштування проекційного дисплея постійно зображують гіпотетичний поворот ліворуч на вулицю Нгуєн Чі Тхань. в Ханої.
Але коли ти невідомий, ціна набуває надзвичайного значення. У 1980-х роках ніхто не купував Hyundai Excel, тому що він був кращим за Toyota Corolla, але він все одно продавався. Це змушує нас задуматися: "Скільки б коштувала ця машина, щоб переконати потенційних покупців ризикнути на абсолютно невідомій машині з одразу очевидними недоліками?" Ми не впевнені, що відповідь на це, за винятком набагато менше, ніж 55 190 доларів США, яке було числом, прикріпленим до нашого тестового автомобіля.
Технічні характеристики 2023 VinFast VF8 Plus City Edition
Тип автомобіля: передній і задній двигун, повний привід, 5 пасажирів, 4-дверний універсал
ЦІНА 2023 VinFast VF8 Plus City Edition
Базова/як перевірено: 54 200 $/55 190 $
Опції: фарба Deep Ocean Metallic, 990 $
СИЛОВИЙ ТРАНСМІСІЙ
Передній двигун: синхронний змінний струм на постійному магніті; 201 к.с., 228 фунт-фут
Задній двигун: синхронний змінний струм із постійним магнітом; 201 к.с., 228 фунт-фут
Комбінована потужність: 402 к.с.
Комбінований крутний момент: 457 фунт-фут
Акумуляторна батарея: літій-іонна з рідинним охолодженням, 82,0 кВт-год.
Бортовий зарядний пристрій: 11,0 кВт
Пікова швидкість швидкої зарядки постійного струму: 160 кВт
Коробки передач: прямий привід
ШАСІ
Підвіска, передня/задня: стійки/багатоважільна
гальма, передня/задня: 14,8-дюймовий вентильований диск/13,4-дюймовий вентильований диск
Шини: Goodyear Eagle Touring
245/45R-20 103V M+S
РОЗМІРИ
Колісна база: 116,1 дюйма
Довжина: 187,0 дюйма
Ширина: 76,1 дюйма
Висота: 65,6
дюйма Об’єм багажника: 3 фути³
Об’єм вантажу, ззаду: 48/13 футів 3
Споряджена вага: 5771 фунтів