Спільним проектом «MaterialLoop» Audi , що входить до групи VW , каже, що робить наступний крок до закриття більшої кількості матеріальних циклів в автомобільній промисловості.
Разом із 15 партнерами із секторів досліджень, переробки та постачальників Audi розглядає можливість повторного використання так званих постспоживчих матеріалів, які беруться з автомобілів клієнтів наприкінці їх життєвого циклу – з автомобільного сектору для виробництва нові автомобілі.
У рамках стратегії кругової економіки Audi стверджується, що проект дає цінну інформацію про те, як економіку замкнутого циклу можна реалізувати на практиці.
В даний час дуже мало матеріалів, які використовуються у виробництві нових автомобілів, відновлюються зі старих автомобілів. Сталь, наприклад, зазвичай закінчується як конструкційна сталь після переробки транспортних засобів, що вийшли з експлуатації. Audi каже, що хоче змінити це шляхом повторного використання вторинних матеріалів, взятих із відпрацьованих автомобілів, у виробництві нових автомобілів.
Слід уникати даунсайклінгу, який є втратою якості матеріалів у результаті процесу переробки, йдеться в ньому. «Проект MaterialLoop підкреслює наше амбітне бачення використання високоефективної концепції замкнутої економіки для транспортних засобів, що вийшли з експлуатації», — говорить генеральний директор Audi Маркус Дуесманн. «Наша мета — відновити якомога більше матеріалів високої якості та повторно використовувати їх у виробництві. Це заощадить цінні вихідні матеріали та знизить екологічний слід продукції. Одночасно прямий доступ до вторинних матеріалів може сприяти підвищенню безпеки постачання. Більше не потрібно було б видобувати сировину».
Ще в жовтні 2022 року в рамках спільного проекту MaterialLoop було розібрано 100 автомобілів, в тому числі автомобілі колишньої розробки. Тільки цілеспрямоване розбирання окремих компонентів дозволило зберегти високоякісні вторинні матеріали, такі як більші шматки пластику, для переробки. Після розбирання кузови, що залишилися, були подрібнені та відсортовані на групи матеріалів, що включають сталь, алюміній, пластик і скло, у співпраці з компаніями-партнерами. Щоб перевірити повторне використання таких матеріалів у виробництві нових автомобілів, Audi визначила та пілотувала подальший процес переробки разом з партнерами проекту з переробної промисловості, ланцюга постачання Audi та наукових кіл.
«Наша увага до циклів у галузі дозволяє нам використовувати наші продукти та матеріали, з яких вони виготовлені, якомога довше. Наше бачення полягає в тому, щоб у майбутньому менше покладатися на вторинні матеріали з інших галузей», – пояснює Йоганна Клевіц, керівник відділу сталого розвитку ланцюга поставок в Audi. Окрім технічної здійсненності повернення матеріалів у ланцюг поставок Audi, у центрі уваги також є підвищення здатності майбутніх поколінь автомобілів Audi перероблятися. Проект є частиною стратегії кругової економіки Audi і дає цінну інформацію про реалізацію економіки замкнутого циклу на практиці. Денніс Майнен, експерт із циркулярної економіки Audi: «За своєю суттю циркулярна економіка полягає у відповідальному поводженні з ресурсами. Таким чином, у центрі уваги – довговічність, ремонтопридатність і, власне, можливість переробки нашої продукції».
Нове життя для переробленої сталі у виробництві Audi A4
Пілотний проект триватиме до кінця квітня. Незважаючи на це, Audi вже змогла застосувати цінні висновки проекту MaterialLoop на практиці, а деякі матеріали тепер повертаються у виробництво автомобілів. Одним із результатів є те, що більшу частину сталевого брухту, переробленого в рамках проекту, можна використовувати для виготовлення нових моделей. Під час початкового випробування було виготовлено шість сталевих котушок, виготовлених приблизно з 12 відсотків вторинних матеріалів MaterialLoop, які відповідають високим стандартам якості Audi і можуть використовуватися для найвимогливіших структурних компонентів. Audi планує використовувати котушки для виробництва до 15 000 внутрішніх дверних деталей для Audi A4 на пресовому заводі в Інгольштадті. Більше того, згідно з дослідженнями, проведеними в рамках проекту, частка переробленої сталі з транспортних засобів у рулоні може бути ще більше збільшена.
Крім того, разом із партнерами по проекту Audi каже, що отримує цінну інформацію для проектування та будівництва майбутніх моделей. Крім удосконалення технології сортування, «дизайн для круглості» відіграє важливу роль у зусиллях Audi оптимізувати придатність до переробки нових поколінь автомобілів. Це означає, що, що стосується вибору матеріалів, складу та модульності, автомобільні деталі та їхні компоненти мають бути розроблені таким чином, щоб їх можна було сортувати за типом матеріалу під час переробки в кінці терміну служби.
Як додатковий результат пілотного проекту MaterialLoop, Audi, співпрацюючи з Volkswagen Group, розробила посібник для постачальників, який пояснює, за допомогою яких приміщень пластикові деталі можуть бути розроблені таким чином, щоб ще більше збільшити рівень переробки в автомобільному виробництві.
Досвід переробки скла, пластику та алюмінію
Audi хоче стабільно збільшувати частку вторинної сировини в автопарку Audi протягом наступних років. Audi Procurement переслідує мету створення матеріальних циклів для автомобільного застосування там, де це технічно можливо та має економічний та екологічний сенс.
З цією метою навесні 2022 року Audi почала збирати знання про переробку використаного автомобільного скла. В іншому пілотному проекті. Автомобільні скла, які не підлягають ремонту, спочатку розбивають на дрібні частини, а потім сортують. Отриманий скляний гранулят розплавляють і перетворюють на нове скляне скло для автомобільної промисловості – воно вже використовується у виробництві Q4 e‑tron.
Крім того, Audi активно займається переробкою пластику. Завдяки PlasticLoop, одному з трьох проектів бренду з переробки пластику, Audi та виробник пластику LyondellBasell вперше запровадили процес, який використовує хімічну переробку для повторного використання змішаних автомобільних пластикових відходів для серійного виробництва Audi Q8 e-tron. З 2017 року алюмінієвий ресурс переробляється в циклі переробки на заводах Audi в Інгольштадті, Некарзульмі та Дьйорі, а також на заводі Volkswagen у Братиславі. Відходи алюмінію, які виникають під час виробництва, повертаються безпосередньо постачальнику. Там вони переробляються для формування алюмінієвих листів тієї ж якості, які Audi потім повторно використовує у виробництві. Це економить дорогоцінну первинну сировину та гарантує, що автомобілі переходять у фазу використання з кращим екологічним балансом.