Це ознака часу, що майже кожен люксовий бренд пропонує електромобілі певного типу, і це не випадково, що багато з цих новинок набувають форми компактних кросоверів — одного з найпопулярніших сегментів у всьому автодомі. Audi Q4 e-tron — це третій електромобіль від німецького автовиробника, а новий RZ від Lexus 2023 року — перша електрична модель розкішного підрозділу Toyota.

Audi Q4 e-tron 2023

Оскільки ці дві моделі мають схожі технічні характеристики, цінові діапазони та завдання, ми вирішили порівняти їх одна з одною, щоб побачити, яка з них має кращі шанси пробитися в цьому дедалі перенаселеному сегменті, який також включає такі транспортні засоби, як Genesis Electrified GV70 , Mercedes- Benz EQB і Tesla Model Y.

Ціна та позиціонування




У той час як Audi Q4 e-tron 2023 року починається лише з 50 995 доларів США до базової ціни Lexus RZ 2023 року в 59 650 доларів, тестовані версії цих двох були набагато ближчими за ціною. У формі 50 Quattro Prestige повністю завантажений Q4, який ви бачите тут, коштує 66 190 доларів, тоді як RZ450e Premium (на один щабель нижче найвищої комплектації Luxury) коштує 63 415 доларів. Як і слід було очікувати від позашляховиків преміум-класу, таких як ці, обидва були оснащені повним приводом, усіма видами систем допомоги водієві та інформаційно-розважальними функціями, а також такими дрібницями, як кермо з підігрівом і панорамні люки.

Audi q4 e-tron sportback

Обидва ці транспортні засоби мають більш дешеві аналоги. У випадку з Lexus, це Toyota bZ4X , яка їздить на тій же платформі та використовує схожі акумулятори. RZ принаймні потужніший за Toyota і стандартно поставляється з подвійним двигуном і повнопривідною трансмісією, а його інтер’єр має інше оформлення, ніж у bZ4X. Audi має спільну основу з Volkswagen ID.4 і не пропонує нічого іншого з точки зору трансмісії, з тими ж конфігураціями з одним двигуном потужністю 201 к.с. і двома двигунами потужністю 295 к.с. і акумуляторною батареєю ємністю 77,0 кВт-год.

Audi Q4 e-tron

Lexus зробив кращу роботу, відрізняючи RZ від свого основного брата, ніж Audi. Зовнішній стиль RZ є виразним та висококласним, тоді як його інтер’єр має м’яку синтетичну шкіру, гарне алюмінієве оздоблення та зовсім інше розташування панелі приладів, ніж у Toyota. Q4 e-tron виглядає та відчувається надто схожим на ID.4, на якому він базується, від його незграбно високих пропорцій до неякісних матеріалів інтер’єру, які не відповідають типовим стандартам Audi. Ми не були прихильниками текстурованого пластику на приладовій панелі та дверних панелях, і ми знайшли загальну атмосферу похмурою, особливо в чорній кольоровій гамі салону нашого тестового автомобіля.




Як вони їздять

Ми також виявили, що Lexus забезпечує більш розкішне водіння, ніж Audi. RZ вражаюче тихий і плавний, із тихою кабіною та привабливою якістю їзди. Більше шуму від дороги та вітру проникає в салон Q4 на швидкості, і його їзда стає твердішою. Компроміс полягає в тому, що Q4 e-tron добре проходить повороти, з мінімальним креном кузова, чуйним кермом і бажанням змінити напрямок, чого не вистачає Lexus. На нашому випробувальному треку Audi випередив Lexus як за ковзанням, так і за ефективністю гальмування, маючи перевагу на 0,01 г на ковзанні та трохи коротшу зупинку зі швидкості 70 миль/год на 167 футів, на чотири фути краще, ніж у Lexus. Це особливо помітно, оскільки Audi робив це на всесезонних шинах, а не на літній гумі на Lexus.




Але Lexus був швидшим із двох. Він розігнався до 60 миль на годину за 4,6 секунди, тоді як Audi знадобилася рівно на одну секунду більше, щоб досягти цієї швидкості. Жодна з них не виглядає блискавичною, але чудова реакція Audi на дросельну заслінку під час водіння в реальному світі допомагає компенсувати недолік прискорення. Ми були розчаровані можливістю налаштування рекуперативного гальмування в цих автомобілях. Обидва пропонують кілька рівнів регенерації, але верхнє налаштування жодного автомобіля не було особливо агресивним, і водіння однією педаллю неможливо.

Діапазон і зарядка




І Audi, і Lexus мають відносно невеликі акумуляторні батареї, тому вони не забезпечать такого ж запасу ходу, як деякі їхні конкуренти. Пакет RZ особливо крихітний, вимірюючи 63,4 кВт/год корисної ємності, і він навіть не може подолати 200 миль, за оцінками EPA, з тестованою моделлю та її додатковими 20-дюймовими колесами, розрахованими на 296 миль. Між тим, базова версія з меншими 18-дюймовими колесами розрахована на 220 миль. Наш тест на швидкості на шосе зі швидкістю 75 миль/год показав ще більш невтішний результат – лише 120 миль, що означатиме часті зупинки на зарядці під час поїздок. Audi з акумулятором ємністю 77,0 кВт-год показала кращі результати, досягнувши реального результату в 270 миль проти діапазону EPA в 236 миль. Обидва здатні швидко заряджати постійним струмом на потужності до 150 кіловат, що менше, ніж пропонують деякі конкуренти.

Audi Q4 e-tron interior

Ні RZ, ні Q4 e-tron не є найсучаснішими серед розкішних електромобілів. Такі конкуренти, як Genesis Electrified GV70пропонують принаймні рівний або більший запас ходу, швидшу зарядку та краще прискорення. Ні Lexus, ні Audi не були б нашим першим вибором, якби ми купували цей сегмент. Але якби ми вибирали між цими двома, ми б вибрали Lexus, тому що він принаймні більш надійний як розкішний автомобіль. Незважаючи на те, що Audi керується краще і пропонує більший запас ходу в реальному світі, Q4 надто схожий на свій еквівалент Volkswagen, щоб виправдати доплату тисяч доларів за значок преміум-класу. Це кращий електромобіль, ніж RZ, але не кращий загалом. Якщо Lexus зможе знайти спосіб покращити електричну платформу RZ, а саме більший акумулятор і швидшу зарядку, він може стати набагато більшим конкурентом.




Технічні характеристики 2023 Audi Q4 50 e-tron Quattro Prestige

Тип автомобіля: передній і задній двигун, повний привід, 5 пасажирів, 4-дверний універсал

ЦІНА
Базова/як перевірено: 56 395 доларів США/66 190 доларів США
Опції: Пакет Prestige (адаптивний круїз-контроль із підказкою по смузі руху, проекційний дисплей із доповненою реальністю, подвійне акустичне переднє бокове скло, преміум-звук Sonos, матричні світлодіодні фари, анімація передніх і задніх ліхтарів, обігрів рульового колеса з підрульовими пелюстками регенерації, Audi Connect Plus, Park Assist Plus, Virtual Cockpit Plus, MMI Navigation Plus, пам’ять для сидіння водія та зовнішніх дзеркал, двері багажника з електроприводом «вільні руки», панель для бездротової зарядки телефону), $7700; Пакет Black Optic (20-дюймові колеса з Y-спицями, чорні зовнішні акценти), 1500 доларів США; Комплект захисту Audi Guard (всепогодні підлогові та вантажні килимки), 320 доларів США; Audi Beam-Rings (нижнє підсвічування передніх дверей), 275 дол




СИЛОВИЙ ТРАНСМІСІЙ
Передній двигун: індукційний асинхронний змінний струм, 107 к.с., 119 фунт-фут
Задній двигун: синхронний змінний струм із постійним магнітом, 201 к.с., 229 фунт-фут
Комбінована потужність: 295 к.с.
Комбінований крутний момент: 339 фунт-фут
Батарея: літієва з рідинним охолодженням -ion, 77,0 кВт
/год. Бортовий зарядний пристрій: 11,5 кВт
Пікова швидкість швидкої зарядки постійного струму: 150 кВт
Коробки передач, F/R: прямий привід




ШАСІ
Підвіска, передня/задня: стійки/багатоважільна
гальма, передня/задня: 14,1-дюймовий вентильований диск/11,0-дюймовий барабан
Шини: Bridgestone Alenza Sport A/S
F: 235/50R-20 104T M+S A0
R: 255/ 45R-20 105T M+S A0

РОЗМІРИ
Колісна база: 108,7 дюйма
Довжина: 180,7 дюйма
Ширина: 73,4 дюйма
Висота: 64,7 дюйма
Пасажирський об’єм, передній/правий: 52/45 футів 3
Вантажний об’єм, позаду передній/правий: 53/25 футів 3
Споряджена вага: 4974 фунтів