Якщо, як нам неодноразово повторюють, електромобілі стануть нормою, то наскільки дивними повинні бути електромобілі? На даний момент вони все ще є новинкою, тому ми очікуємо певної дивакуватості в їхньому дизайні чи роботі, але багато водіїв, які виходять із звичайних автомобілів, ймовірно, не захочуть мати справу з більшими змінами, ніж це необхідно. Audi Q4 e-tron – це електромобіль для них.
Менший за позашляховик Audi e-tron середнього розміру , який пропонується з 2019 року, новий Q4 e-tron виглядає дуже по-аудіівськи. Як і більший e-tron і газовий Audi Q5 , Q4 пропонується в стандартному (у формі позашляховика) і Sportback стилях кузова. Він має отвір решітки Audi у формі шестикутника, тут закритий через меншу потребу в охолодженні. Акуратні складки запрасовуються в листовий метал, як і в інших Audi. Світлова панель з’єднує задні ліхтарі — ще один фірмовий елемент Audi — і має анімацію покажчиків повороту. Матричні світлодіодні фари бренду доступні, хоча тут вони пропонують нову складку: водії можуть вибирати серед чотирьох різних світлових підписів для денних ходових вогнів.
При довжині 180,7 дюйма, ширині 73,4 дюйма та колісній базі 108,7 дюйма Q4 фактично розділяє різницю в розмірах між позашляховиками Q3 і Q5 зі звичайним двигуном . Його розмір майже точно відповідає розміру його колеги по платформі Volkswagen ID.4 .
Оскільки Q4 e-tron має спільну платформу з ID.4, механіка знайома. Для варіанту з подвійним двигуном і повним приводом (єдина конфігурація, створена під час скороченого і завершеного модельного року 2022) це означає потужність 295 кінських сил разом із 339 фунт-фут крутного моменту. Як і у VW, акумуляторна батарея ємністю 77,0 кВт-год живить трансмісію (Audi пропускає найдорожчий варіант батареї VW на 58,0 кВт-год). У 2023 році Q4 додає базову модель із заднім приводом і заднім приводом (тільки для позашляховиків, а не для Sportback), а його 201 кінь також віддзеркалює VW.
Зовнішній дизайн Audi зовсім не схожий на ID.4, те ж саме стосується і інтер’єру. Натомість інтер’єр Q4 переймає теми інших недавніх Audi. Це означає, що цифрова панель приладів є стандартною, а центральний сенсорний екран (10,1 дюймів у моделях 22-го року випуску, 11,6 дюйма у моделях 23-го року випуску) нахилений до водія. Незвичайне, майже шестикутне кермо постачається з пакетом Black Optic, а також спортивні ковшеподібні сидіння та алюмінієва оздоблення. В іншому випадку Q4 отримує вставку зі справжнього дерева на передній кромці приладової панелі.
Двомоторний Sportback — механічно ідентичний своєму побратиму у формі позашляховика — їде тихо, його трансмісія не видає жодного космічного дзижчання, яке іноді можна почути в електромобілі. Ми починаємо звикати до електромобілів, здатних злітати, захоплюючи шию, але тут це не так. Q4 виривається з лінії, але зі збільшенням швидкості його відгук стає менш жвавим. Налаштуйте його на дві смуги на швидкості 55 миль/год або близько того, і він повільно набирає швидкість. Ця трансмісія хороша для 5,4-секундного спринту до 60 миль/год у VW, і ми очікуємо, можливо, 5,3 секунди тут. Це може здатися не дуже ледачим, але врахуйте, що двомоторний Hyundai Ioniq 5 і Kia EV6 GT-Line мають на 25 коней більше, і їм потрібно лише 4,5 секунди, щоб досягти 60.
Водіння з однією педаллю, ця новинка електромобілів, тут не пропонується, оскільки філософія Audi полягає в тому, що більшості водіїв важко робити це плавно. Водії можуть використовувати пелюстки на кермі для циклічного перемикання між чотирма рівнями регенерації: жодного, 0,06 г, 0,10 г і 0,15 г, причому останній еквівалентний положенню «B» перемикача передач. Навіть у цьому найвищому положенні водій повинен натиснути на педаль гальма, щоб зупинити Q4. Коли ви перебуваєте в динамічному режимі, вибраний веслом рівень регенерації залишається, доки ви його не зміните; у будь-якому іншому режимі водіння вибраний веслом рівень регенерації скидається до нуля, щойно ви знову натискаєте на акселератор. Це здається дивним, але Audi стверджує, що вищі рівні регенерації менш ефективні, ніж дозволити автомобілю оптимізувати рух накатом і регенерацію на основі датчиків і навігаційних даних.