Відповідно до нещодавнього прогнозу дослідницької компанії GlobalData, індустрія автономних транспортних засобів (AV) не розробить повністю самокерований автомобіль до 2035 року .
«Ми очікуємо, що терміни розгортання повністю автономних транспортних засобів (рівень 5) будуть перенесені на наступні кілька років», — написала дослідницька компанія у звіті.
Рівень 5 автономії стосується самокерованих автомобілів, які не вимагають жодної взаємодії з людиною, тобто коли вони врешті-решт розгортаються, вони не матимуть керма чи педалей. «Компанії, які зробили великі ставки на цю технологію, продовжуватимуть рухатися до комерціалізації, але ближче до 2035 року ми почнемо бачити будь-які значущі впровадження повністю безпілотних транспортних засобів», — додала фірма.
Однак дослідницька компанія вірить, що AV транспортні засоби рівня 3 будуть розгорнуті в середині десятиліття, а рівень 4 швидко замінить.
Ключова відмінність між рівнем автономності 3 і 4 полягає в тому, що безпілотні автомобілі рівня 4 можуть втрутитися, якщо стався збій системи або щось піде не так, і в більшості випадків не потребує людської взаємодії, повідомляє американська компанія з програмного забезпечення Synopsys .
Зростаюча інфляція та російське вторгнення в Україну сильно вплинули на попит і витрати на виробництво напівпровідників – те, від чого залежить функціонування AV-індустрії.
AV -індустрія лідирує в попиті на напівпровідники через те, що моделі штучного інтелекту, які контролюють бачення, маршрутизацію та планування, потребують величезної кількості комп’ютерної потужності.
«Попит зосереджений на графічних процесорах і спеціальних прискорювачах штучного інтелекту як для самих транспортних засобів, так і для центрів обробки даних виробника, де базові моделі штучного інтелекту навчаються з великими обсягами даних».
Алісса Альтман, керівник відділу транспорту та мобільності консалтингової компанії Publicis Sapient з питань цифрової трансформації, вказала на те, що витрати на підтримку AV є однією з найбільших проблем для галузі.
«Хоча технологія, що стоїть за ними, стає все доступнішою, вартість створення та підтримки інфраструктури, необхідної для їх підтримки, все ще висока та складна», — каже Альтман.
«Крім того, потрібні значні інвестиції в дослідження та розробки, щоб забезпечити продовження розвитку та вдосконалення технології з часом», — додала вона.