Компанія Zipline, що займається доставкою безпілотників, у середу представила великий новий літальний апарат , модель, яка може зависати, опускаючи пакунки на тросі. Цей підхід спрямований на охоплення значно більшої кількості клієнтів, ніж система першого покоління.
Компанія з південного Сан-Франциско тихо стала головним гравцем на новому, але потенційно важливому ринку доставки дронами . Зі своїми літаками першого покоління, які виглядають як невеликі літаки, з 2016 року вона здійснила понад 500 000 поставок. Більшість із цих поставок було здійснено в Руанді та Гані, але компанія також має підрозділи в Юті, Арканзасі та Північній Кароліні.
А новий безпілотник під назвою Platform 2 має допомогти розширити операції США, щоб вони були більш практичними та економними в міських та приміських районах. Платформа 1 Zipline має ефективну конструкцію з нерухомим крилом, але не може зупинитися в польоті, оскільки парашутує пакунок у зону розміром приблизно з два паркувальні місця. Платформа 2 об’єднує фіксоване крило для польоту вперед із спрямованими вгору пропелерами для зависання, у той час як вона опускає компактного «дроїда» на висоту 330 футів, щоб кидати пакунки на під’їзди, тротуари чи інші вільні місця.
Побачити, як пакунок ліків або чашка кави падає з неба, може здатися науковою фантастикою, але цього року доставку безпілотниками охоплять мільйони людей у міру того, як тести розширяться, а операції розвиватимуться. Безпілотники можуть доставляти товари в наші домівки швидше, ніж фургони, з меншими викидами вуглекислого газу — саме те, що потрібно для культури миттєвого задоволення, яку підтримує гігант електронної комерції Amazon.
«Ми додаємо технологію до нашої системи, яка готує нас охопити мільярди людей у всьому світі», — сказав Океома Морону, керівник відділу авіаційного регулювання Zipline. «Наша платформа наступного покоління дозволить нам працювати з точністю, необхідною для безпечних польотів у складніших середовищах і над густонаселеними районами».
Клієнти, які планують використовувати нові дрони, включають Sweetgreen для доставки їжі; Michigan Medicine видаватиме більше рецептів зі своєї аптеки; Intermountain Health буде доставляти рецепти в районі Солт-Лейк-Сіті в штаті Юта; Система охорони здоров’я MultiCare перевозити рецепти та медичні прилади через свою мережу лабораторій і медичних установ; і уряду Руанди для доставки в домівки, готелі та медичні установи в її столиці Кігалі.
Прив’язки вже використовувалися раніше, наприклад, на безпілотниках Wing, підрозділу доставки безпілотників материнської компанії Google Alphabet. Але дроїд Zipline має три власні пропелери, щоб забезпечити меншу зону доставки лише близько 6 футів завширшки, навіть під час дощу, темряви та сильного вітру. Це відкриває можливість доставки безпілотниками в багато інших будинків і будівель.
А завдяки довшій прив’язці, ніж у конкурентів, дрон настільки ж гучний, як шелест листя, повідомляє Zipline.
Шум є важливою проблемою. Деякі жителі Арізони скаржилися на гучні безпілотники в проекті Walmart з доставки безпілотників. Але це лише одне завдання, разом із безпекою, конфіденційністю, ціною та схваленнями регуляторів.
«Застібає» тестові дрони в дорозі
Zipline створює парк із 100 літаків Platform 2, також званих Zips, і дроїдів, щоб пізніше цього року він міг розпочати програму випробувань із 10 000 польотів. Компанія очікує, що перші поставки замовникам надійдуть на початку 2024 року. Вона продовжить використовувати свої безпілотники Platform 1 для доставки на більшу відстань.
Він також працює над схваленням Федерального авіаційного управління для польотів, які здійснюються за межами прямої видимості оператора — BVLOS, на авіаційному жаргоні. Це ключовий крок для виходу за межі пілотних випробувань.
Безпілотники другого покоління Zipline можуть перевозити корисне навантаження від 6 до 8 фунтів, що приблизно дорівнює розміру пакета для продуктів із згорнутим верхом. Це добре для медичних виробів — першої доставки Zipline — а також ресторанних страв, упакованих товарів, бакалійних товарів та інших менших предметів.
Безпілотник може пролетіти до 10 миль від пункту доставки, але довші польоти можуть досягати 24 миль, повідомляє Zipline. Цей більший охоплення стає можливим завдяки запланованому розширенню поточних операцій Zipline зі зв’язками і вузлами до мережі з кількома концентраторами та док-станціями. Це також більш складний стиль експлуатації, який Wing щойно оголосила.
«Платформа наступного покоління Zipline працює як мережа «точка-точка», що складається з багатьох доків, розташованих у різних місцях, таких як ресторани, магазини та склади», — сказав головний інженер Zipline Джо Мардалл. Коли дрони досягають доку на підприємстві, вони перезаряджаються та опускають дроїда для завантаження.
«Zip-файли автоматично спрямовуються до док-станції, яка має найбільше сенсу, незалежно від того, чи потрібно це для підзарядки чи отримання іншого замовлення. Програмне забезпечення Zipline автоматично гарантує, що мережа рівномірно розподілена, і Zips потрапляють туди, де вони найбільше потрібні».