Термін "тюнер" насправді не віддає належного відношення до близькості довгих відносин Alpina та BMW. Alpina завжди була окремою компанією і зареєстрована в Німеччині як незалежний автовиробник. Але він також працював з BMW над проектами, включаючи його високопродуктивну версію X7 XB7, а також запускав гоночні програми та виконував контрактні інженерні роботи для BMW. Рівень довіри був таким, що Alpina зазвичай отримувала доступ до нових моделей задовго до їх надходження в продаж, щоб вона могла почати роботу над власними варіантами.

BMW Alpina B5 GT photo

Історія Alpina 5 серії

Багато з найвідоміших Alpina були створені на основі 5-ї серії, хоча деякі з них дійшли до США, куди бренд зазвичай імпортував лише свої найбільші та найдорожчі моделі. Першою версією седана середнього розміру Alpina був B7 Turbo покоління E12, випущений у 1978 році, з версією 3,0-літрового рядного шестициліндрового двигуна BMW з турбонаддувом, що забезпечувало йому максимальну швидкість 255 миль/год. (На той час наймолодший автомобіль у звичайному діапазоні E12, 533i, міг розвивати лише 132 милі на годину.) Alpina знайшла свою нішу, орієнтована на німецький ринок, де необмежені автобани зробили актуальною максимальну швидкість. Далі з’явилися швидші п’ятірки: до 1989 року B10 Bi-Turbo на базі E34 міг розганятися до 280 миль/год, а B5 GT збільшив цю швидкість до 205 миль/год.




Проте ця цифра є консервативною, за словами генерального директора Alpina Андреаса Бовенсіпена — під час тестування B5 GT їхав значно швидше. Покупці B5 також схильні активно використовувати свої автомобілі. Бовензіпен каже, що 30 000 кілометрів (приблизно 18 600 миль) є типовим річним пробігом для автомобілів, які продаються в Німеччині.

BMW Alpina B5 GT review

B5 GT — це еволюція B5, яка продається з 2018 року . Модель базується на M550i та використовує той самий 4,4-літровий V-8 з подвійним турбонаддувом покоління N63, який також є основою для S63 M5. GT має більше потужності, ніж звичайний B5 або стандартний M5, з переглянутою системою впуску та новим ECU, що досягає максимуму до 625 кінських сил, що на 26 більше, ніж звичайний B5, і лише на дві кінські сили менше, ніж могутній BMW M5 CS . Але GT виграє в крутному моменті з величезними 627 фунт-фут, що на 74 фунт-фут більше, ніж у M5. GT також має центральну вихлопну секцію, щоб надати йому більш м’язистого тонусу.




Порівняно зі звичайним B5, GT також має нову частину посилення на передній перегородці для покращення точності кермування, жорсткіші гумові упори та нові гальмівні колодки. Ступінь пружини, а також налаштування активних стабілізаторів поперечної стійкості та заднього рульового керування не змінюються. GT їздить на виготовлених на замовлення шинах Pirelli P Zero, які були розроблені спеціально для Alpina, і вони огортають традиційні 20-спицеві легкосплавні диски бренду, тепер із додатковим бронзово-золотим покриттям.

GT також отримує кілька невеликих крил «пірнаючого літака» з боків переднього бампера для покращення стабільності на високій швидкості. Пропонуються версії як седан, так і універсал Touring, а обмежена серія складатиметься з 180 Touring і лише 70 седанів. Повний розподіл розпроданий, незважаючи на ціну в Німеччині, яка починається від 137 500 доларів США за поточним обмінним курсом.

Alpina B5 GT на трасі




На жаль, ми не змогли відчути B5 GT у його природному середовищі автобану, а радше на іподромі Зандворт у Нідерландах. Високі швидкості були можливі, але лише побіжно, враховуючи обмежену довжину кількох довгих прямих траси довжиною 2,6 милі. Alpina вражаюче добре впоралася зі складними умовами, особливо враховуючи, що шторм попереднього дня змив Зандворт з великої частини піску, який часто обмежує тут зчеплення.

BMW Alpina B5 GT

Хоча порівняння з BMW M5 очевидне, характер B5 GT зовсім інший. У той час як M5 крутий і злий, Alpina набагато більше про низькі м’язи. Максимальний крутний момент досягається при 3500 об/хв, і помітне відставання невелике; навіть у найкрутіших поворотах Зандворта третя передача часто здавалася кращим вибором, ніж друга. Трансмісія з гідротрансформатором не така швидка, як блок з подвійним зчепленням, але все одно миттєво перемикає передачі в режимах Sport і Sport Plus. Ручний вибір передач можливий за допомогою перемикачів на кермі, але залишаючи коробку передач самотужки в режимі Sport, здавалося, працює майже також.




Налаштування шасі м’якші, ніж у M5, але крен кузова добре стримується навіть на трекових швидкостях, а кермо GT виглядає чітким і природним. У вузьких кутах передня частина B5 мала тенденцію до широких країв під великими навантаженнями. Alpina має повний привід, але зі звичайним диференціалом обмеженого тертя, а не з блоком розподілу крутного моменту. Передача потужності в задній частині очевидна, але потрібна справжня провокація, щоб змусити GT здатися зчепленням із задньою частиною.

Перехід на Touring доводить, що досвід водіння подібний, хоча фактор новизни набагато вищий. Alpina каже, що Touring на 220 фунтів важчий за седан і трохи втрачає структурну жорсткість, але відмінності в Zandvoort були обмежені іншою перспективою в дзеркалі заднього виду та тим, що, здавалося, було трохи більше шуму з задньої частини автомобіля. BMW нещодавно підтвердив, що буде робити Touring версію наступного покоління M5 ; який має бути дуже особливим, щоб бути більш переконливим універсалом, ніж B5 GT Touring.




На жаль, B5 GT буде останнім у своїй лінійці. Бовенсіпен каже, що логіка рішення про продаж сімейного бренду була простою: треті сторони не зможуть додати значної продуктивності електромобілям. Підрозділ Alpina Classic буде продовжуватись і має багато найкращих хітів, з якими можна працювати — B5 GT запам’ятається як один із них.

Технічні характеристики 2023 BMW Alpina B5 GT

Тип автомобіля: передній двигун, повний привід, 5 пасажирів, 4-дверний седан або універсал

ЦІНА (Німеччина)
Седан, 137 500 дол.; Універсал, 140 тис. дол




ДВИГУН
32-клапанний V-8 DOHC з подвійним турбонаддувом і проміжним охолодженням, алюмінієвий блок і головки, безпосереднє вприскування палива Робочий об’єм: 268 дюймів 3 , 4395 см 3
Потужність: 625 к.с. при 6500 об./хв.
Крутний момент: 627 фунт-фут при 3500 об./хв.

ТРАНСМІСІЯ
8-ступінчаста автоматична




РОЗМІРИ
Колісна база: 117,1 дюйма
Довжина: 196,0 дюйма
Ширина: 73,5 дюйма
Висота: 57,7
дюйма Об’єм багажника седана: 19 футів 3
Вантажний об’єм позаду: 60/20 футів 3
Споряджена маса ( C/D est): 4300-4500 фунт