На зазначеній швидкості 274 км/год (170 миль/год) на автобані A94 Мюнхен-Пассау на BMW M4 CSL 2023 року, набираємося останніх крихт сміливості і витягуємо праву ногу до упору. Угадайте, що станеться? Штука перемикається на сьому. На безглуздих 5800 об/хв, символ на 1400 об/хв нижче червоної лінії, ігноруючи небезпеку для стародавнього серця водія.
На швидкості 300 км/год (186 миль/год) він знову перемикається на восьму, все ще прискорюючись, але тепер із цифровим відліком швидкості, що збільшується на 1 км/год за раз. (Зараз 5:30 ранку, а заторів немає, тож відносний ризик найнижчий.) Теоретично максимальна швидкість цього найкращого автомобіля M становить 291 миль/год. Але те, що спочатку виглядало як ледь помітний згин попереду на автостраді, раптом стало схожим на дуже серйозний поворот. «Ніколи не піднімати»? Футболки рідко розповідають правду, але дзеркало заднього виду завжди розповідає. І на ньому було видно, як водій усміхається від вуха до вуха.
M4 CSL — це відповідь BMW на Porsche 911 GT3 і майбутній Mercedes-AMG C63 S E-Performance . Як і найжорсткіші 911, цей BMW має виключно задній привід, і це видно, особливо на мокрій дорозі з шинами Michelin Cup 2 R, які мають бути дозволені лише в сонячних штатах, а не в Баварії. У порівнянні з цим звіром, кожен другий М4це кошеня. Для початку, CSL заявлений на 190 фунтів легший ніж базова модель. Зменшення ваги можна відчути, а також почути. Позбавлений заднього сидіння, задній відсік перетворився на гігантську коробку. Приблизно 24 фунти видаленого звукоізоляційного матеріалу посилюють акустичну атаку, завдяки даху з вуглецевого волокна, що закриває резонансну камеру, і титановому вихлопу, розробленому, щоб викликати мурашки по шкірі. Цілих 53 фунти було заощаджено завдяки заміні стандартних сидінь на гвинтові затискачі з вуглецевого волокна, які називаються спортивними ковшами. Коефіцієнт болючості сидінь підвищує занижена і посилена підвіска.
Перші 20 миль - це досвід "Я ненавиджу цю машину". Шини 275/35ZR-19 і 285/30ZR-20 звиваються, як квартет вугрів. Амортизатори в Sport Plus повністю призначені для амортизації, а не для поглинання. Кермо спочатку занадто легке, щоб йому довіряти. І кожне натискання педалі газу вражає вашу нервову систему, як блискавка. Ви ніколи не розслабляєтеся в M4 CSL, але початковий страх зрештою відступає, коли на зміну йому приходить цікавість, а потім перші напади, назвемо це, впевненості. У Sport, коли температура шин нарешті була там, де вона повинна бути, ми нарешті наважуємося зануритися в глибокий резерв талантів автомобіля та сноркелінг, щоб отримати всі одкровення, які він таїть. Як більше зчеплення на поворотах, ніж галон Loctite, і більше врівноваженості, ніж таке налаштування з нульовим допуском повинно бути дозволено зібрати.
Двигун CSL є найкращим варіантом 3,0-літрового рядного шестициліндрового двигуна з подвійним турбонаддувом підрозділу M. Його потужність зросла з 473 кінських сил і 406 фунт-фут базової моделі до 543 кінських сил і 479 фунт-фут. Це хороші новини. Погана новина — це гроші. За початковою ціною 140 895 доларів можна було придбати два базових M4 за ціною CSL з кількома опціями. І BMW закрила журнали замовлень ще до того, як перша з 1000 моделей обмеженого випуску була доставлена клієнту. Сам по собі дефіцит повинен зробити смугасту і крилату легку особливу миттєву інвестицію, але чи це так? Незважаючи на те, що CSL надзвичайно захоплюючий і відверто швидший за своїх братів і сестер з певною перевагою, наш оцінений час від 0 до 60 у 3,3 секунди затьмарюється порівняно непомітним M4 Competition xDrive ., який може бути меншим на 40 кінських сил, але має той же крутний момент і досягає 60 за 2,8 секунди, і все це приблизно на 60 тисяч доларів менше.
Трохи більше ніж через 200 миль нам довелося шукати пальне. Пробіг? Дружній для ОПЕК 12 миль на галлон. Але якого біса? Нарешті припинився дощ, і звивистий маршрут назад до Мюнхена обіцяв знайомий райський сад, усіяний звивистими поворотами та вільний від радарних пасток. Час забути ручну попередньо налаштовану програму M1 і замість цього набрати диявольську власну композицію M2. Переважний алгоритм виглядав так: двигун у режимі Sport Plus, коробка передач у режимі швидкого перемикання S3, шасі у режимі Comfort (відповідність – це контроль), DSC у режимі MDM (режим M Dynamic), рульове керування та гальма у режимі Sport.
Незважаючи на певні помітні ознаки NVH, трансмісія CSL є втіленням абсолютної цілісності. Жорстоке прискорення несе вас крізь час і простір у супроводі виття, гарчання, ледве відфільтрованого саундтреку. Спочатку вибуховий, а потім все більш прогресивний поштовх вперед має свою протиотруту в просто приголомшливих вуглецево-керамічних гальмах. У цьому немає жодних сумнівів: цей автомобіль змушує очі вискочити в один дубль, а в наступному – розплющити мочки вух. Це просто переосмислює найкращу машину водіння.