З низькою передньою частиною, спеціальною аеродинамічною формою з боків і подовженою задньою частиною для максимальної продуктивності з першого погляду стає зрозуміло, що новий Bugatti Chiron Super Sport був розроблений без компромісів для оптимальних аеродинамічних характеристик. Інженери Bugatti розробили новий гіперспортивний автомобіль для максимальної швидкості, який повністю поєднує в собі як розкіш, так і комфорт.
«З Chiron Super Sport ми слідуємо нашій давній традиції поєднання максимальної швидкості з абсолютною розкішшю», — говорить Стефан Вінкельманн, президент Bugatti. «Chiron Super Sport означає підвищений комфорт і елегантність у поєднанні з ще більшою продуктивністю та вищою швидкістю. З цим новим твором ми створили ще одну відмінну індивідуальність у сімействі Chiron. Це суть того, чого ми навчилися та розробили за останні роки – найкращий гранд-турер». Chiron Super Sport втілює частину широкого спектру продуктивності Bugatti - аналог Chiron Pur Sport, який був створений для проходження поворотів і бічної маневреності.
Дизайн - створений для швидкості
Компанія Bugatti розробила новий дизайн автомобіля з оптимізованою аеродинамікою для обтічного кузова Chiron Super Sport. Новий Bugatti Chiron Super Sport є безкомпромісним перевтіленням дизайнерської мантри Bugatti «форма слідує за продуктивністю». Від переднього спліттера до заднього дифузора, кожен сантиметр його шкіри створений для максимальної швидкості.
На швидкості понад 420 км/год транспортний засіб має створювати достатню притискну силу разом із мінімальним опором. «Наша мета полягала в тому, щоб надати транспортному засобу нейтральну настройку на максимальній швидкості, а також надати йому максимально обтічної форми». пояснює Френк Хейл, заступник директора з дизайну Bugatti. Підйомна сила, що діє на кузов на швидкості 440 км/год, є величезною. Кузов Chiron Super Sport створює величезну притискну силу, щоб протистояти цьому підйому та ідеально балансувати сили. «Тому процес проектування стосувався, зокрема, досягнення аеродинамічної ефективності», – продовжує Хейл. Подовжена задня частина Bugatti Chiron Super Sport, відома як довгий хвіст, надає йому нових пропорцій і дуже характерної естетики. Додаткове нове горизонтальне поділ кольору візуально розширює пропорції Chiron Super Sport ще більше, роблячи гіперспортивний автомобіль ще нижчим.
Для забезпечення аеродинамічних характеристик задня частина зросла приблизно на 25 сантиметрів, щоб якомога довше утримувати ламінарний потік до кузова. Дизайнери Bugatti також збільшили поперечний переріз дифузора, висунувши задню кромку дифузора вище і таким чином зменшивши задню поверхню на 44 відсотки. Як наслідок, створюваний опір ковзанню та вітру значно зменшується – фактори, які інакше сповільнюють автомобіль. Бажаною перевагою цих технічних модифікацій є те, що задня частина має ще кращі пропорції та є ширшою та нижчою. Довгий хвіст допомагає якомога довше утримувати ламінарний потік повітря прикріпленим до тіла.
Навіть здалеку Chiron Super Sport безпомилково впізнається завдяки зміненій конфігурації вихлопної труби. Щоб посилити ефект дифузора та надати йому більше простору, Bugatti змістив центральну вихлопну систему вбік, а труби вирівняні вертикально. Вихлопна система також звучить глибше і насиченіше. «Якщо ми можемо створювати притискну силу за допомогою дифузора, нам не потрібно створювати її за допомогою крил, що викликають опір. Це означає, що ми можемо втягнути крило якомога далі в режимі «Максимальна швидкість» для руху з мінімальним опором», — пояснює Френк. Хейл.
Тому передня частина також має бути ідеальною, щоб забезпечити безперебійний потік повітря над кузовом. У Bugatti Chiron Super Sport такі функції, як бічні повітряні завіси поряд із повітрозабірниками, покращують потік повітря від передньої частини до колісних арок, утримуючи його якомога ближче до борту автомобіля. «Це мінімізує опір і покращує потік повітря над бічними радіаторами», — пояснює Френк Хейл. Новий, зосереджений вираз обличчя з похиленими фарами та сучасна мова дизайну ідеально вписуються в агресивний характер Chiron Super Sport.
Дев’ять отворів для вихлопного повітря на кожному крилі – це більше, ніж просто символ Bugatti EB 110 Super Sport – вони також служать для скидання тиску повітря з передніх коліс, тим самим створюючи раціональну притискну силу на передній осі. Додаткові отвори за передніми колісними арками також допомагають збалансувати аеродинамічні навантаження.
Для ще більшої ексклюзивності нові алюмінієві диски з п’ятьма Y-спицями доступні лише для Bugatti Chiron Super Sport. Ці нові диски Super Sport також доступні з алмазним огранюванням. Культові магнієві колеса Chiron Pur Sport, які додатково зменшують вагу непідресореної маси, також доступні як опція.
Інтер’єр – це поєднання позачасової елегантності та неймовірного комфорту. Це суміш природних елементів, таких як шкіра та полірований алюміній, разом із високотехнологічним використанням вуглецевого волокна. Це інтер'єр, який ідеально підходить для швидкісних континентальних подорожей.
Завдяки сильному акценту на технічних принципах під час розробки, вимоги до нового гіперспортивного автомобіля є високими. Навіть на максимальних швидкостях до 440 км/год керувати ним має бути легко та безпечно.
Вища продуктивність і вищі оберти за хвилину
Компанія Bugatti капітально переробила 8,0-літровий двигун W16 для Chiron Super Sport, підвищивши його продуктивність на 100 к.с. до 1176 кВт/1600 к.с. У той же час вага автомобіля зменшилася ще на 23 кілограми. Інженери модифікували турбокомпресори, масляний насос і головку блоку циліндрів з клапанним механізмом, а також трансмісію та зчеплення. «Ми збільшили кількість обертів за хвилину (RPM) для ще більшого поздовжнього прискорення та ще більшого емоційного враження від водіння», — каже Майкл Кодра, керівник відділу розробки приводів Bugatti. Обороти двигуна були збільшені на 300 до 7100 об/хв для помітного підвищення маневреності. 1600 Нм крутного моменту тепер доступні від 2000 до 7000 об/хв, а не до 6000 об/хв.
Завдяки покращеній продуктивності, створеній більшими турбонагнітачами з більш ефективними компресорними колесами, семиступінчаста трансмісія з подвійним зчепленням при повному навантаженні та повній швидкості переходить із шостої на сьому передачу на 403 км/год. Chiron Super Sport розганяється від 0 до 200 км/год за 5,8 секунди і до 300 км/год за 12,1 секунди. Bugatti Chiron Super Sport розганяється від 0 до 400 км/год на сім відсотків швидше, ніж Chiron. Сьома передача має довшу передачу на 3,6 відсотка.
Щоб досягти плавного прискорення на повному газі, тиск наддуву має залишатися близьким до максимального, у той час як гіперспортивний автомобіль швидко набирає обертів і досягає оптимальної швидкості. Під час перемикання передач тиск падає ненадовго лише на 0,3 секунди, а потім повертається до повного тиску наддуву 2,8 бар, щоб заповнити двигун W16 Chiron Super Sport. «Незважаючи на величезну потужність і величезне поздовжнє прискорення, Chiron Super Sport пропонує комфортне, тихе та збалансоване водіння», — пояснює Майкл Кодра. Навіть вище 6000 обертів на хвилину прискорення не зменшується, забезпечуючи Bugatti Chiron Super Sport потужну тягу до 7100 обертів на хвилину. «Атрибути цього двигуна ідеально підходять для найшвидшого Chiron».
Нове налаштування шасі для максимальної швидкості
Компанія Bugatti розробила нове шасі спеціально для високих швидкостей і нової аеродинаміки Chiron Super Sport. Системи рульового керування та амортизатори створюють міцніший і жорсткіший зв’язок із автомобілем завдяки відчуттям водіння, що призводить до жорсткішого керування та плавніших рухів керма. Жорсткіші пружини стабілізують весь автомобіль на максимальній швидкості, а інженери додатково переналаштували шасі з електронним керуванням. Він регулює налаштування в режимі реального часу за шість мілісекунд і адаптується до поведінки водія. На вибір є чотири режими водіння - EB, Handling, Autobahn і Максимальна швидкість.
Завдяки розширеній задній частині та модифікованій передній частині Bugatti Chiron Super Sport досягає збалансованої аеродинаміки на максимальній швидкості. «Навіть на довгих поворотах на високих швидкостях задня частина залишається спокійною та нейтральною, що забезпечує дуже спокійну їзду в Chiron Super Sport. На максимальній швидкості ми зосереджені на абсолютній стабільності водіння в поєднанні з комфортом», — пояснює Яхін Швальбе, керівник відділу. Розробка шасі в Bugatti. Ця непохитна курсова стабільність у поєднанні з безшумністю та жорсткістю рульового керування та помітно підвищеною продуктивністю роблять Chiron Super Sport унікальним.
Нещодавно розроблені шини Michelin Pilot Sport Cup 2, оптимізовані для максимальної швидкості, забезпечують більшу жорсткість і плавність, ніж шини з оптимізованим зчепленням, встановлені на Chiron Pur Sport. Більше того, це єдині шини, які можуть стабільно рухатися зі швидкістю до 500 км/год. Це стало можливим завдяки посиленим ременям, які можуть справлятися з величезними зусиллями – перевірено на випробувальному стенді, спочатку побудованому для космічного човника. Кожна шина проходить рентгенівське дослідження після виробництва, щоб виключити навіть найменші нерівності.
«Ми налаштували всі можливі параметри під час розробки шасі, щоб досягти найкращих можливих налаштувань для неймовірного прискорення, а також унікальної розкоші та комфорту Bugatti», — пояснює Яхін Швалбе. «Порівняно з Chiron Pur Sport, який, будучи транспортним засобом на вільних обертах із поперечною динамікою, забезпечує значну притискну силу до 350 км/год, Chiron Super Sport залишається дуже нейтральним і тихим навіть у найвищих діапазонах швидкості. Це значно підвищує відчуття безпеки", - пояснює він. Результат: надзвичайно точна керованість, яку водій може передбачити, у поєднанні з впевненим керуванням і тихою роботою кузова.
Три прабатьки Super Sport
Новий Chiron Super Sport поповнив ряди деяких відомих попередників Bugatti. Bugatti вперше представила Type 55 Super Sport на Паризькому автосалоні в 1931 році. Grand Tourer поєднав у собі технології чистокровних гоночних автомобілів із комфортом витонченого двомісного автомобіля. За допомогою компресора 2,3-літровий восьмициліндровий двигун розвивав до 160 к.с. і розганяв Type 55 Super Sport до понад 180 км/год. Кілька версій кузова були розроблені молодим і талановитим Жаном Бугатті, і до 1935 року було випущено лише 38 автомобілів.
Bugatti не побудував наступну версію Super Sport до 1993-1995 років. Було випущено 39 EB 110 Super Sport. EB 110 знову був присвячений легкій конструкції, продуктивності, розкоші та ексклюзивності, і став найкращим суперспортивним автомобілем свого часу. Це був перший суперспортивний автомобіль з кузовом з вуглецевого волокна, повним приводом і чотирма турбокомпресорами. Двигун V12 з турбонаддувом видав понад 610 к.с. і встановив численні рекорди в EB 110 Super Sport, включаючи рекордну швидкість 351 км/год.
Через два десятиліття Bugatti повернув Super Sport до життя. Veyron 16.4 Super Sport потужністю 1200 к.с. побив рекорд швидкості в 2010 році зі швидкістю 431,2 км/год, забезпечивши собі таким чином місце в Книзі рекордів Гіннеса як найшвидший у світі серії спортивних автомобілів, дозволених для дорожнього руху. Цей рекорд він утримував протягом багато років. Це єдина модель Veyron, яка має повітроводи NACA замість типових великих повітрозабірників, і єдина модель, у якій двигун повністю закритий. Компанія Bugatti розробила горизонтальне розділення кольорів спеціально для Veyron 16.4 Super Sport.
Потім історія повторилася влітку 2019 року, коли Bugatti перевищив поріг у 300 миль/год із Chiron Super Sport 300+, причому автомобіль-рекордсмен досяг неймовірної швидкості 304,773 миль/год (490,484 км/год). Це послужило основою для кількох моделей лише з 30 одиниць із подібним дизайном і кольоровими елементами.
Bugatti незабаром розпочне виробництво Chiron Super Sport у Мольсхаймі, Франція. Постачання гіперспортивних автомобілів ціною 3,2 мільйона євро (нетто) заплановано на початок 2022 року.