Ніхто не міг передбачити цього, що Chevrolet народить 5,5-літровий V-8 потужністю 670 к.с., який швидко працює аж до 8600 обертів на хвилину, ступаючи в порожнечу, яку залишила Ferrari, коли вона відходила від атмосферного двигуна з плоскою кривошипом. V-8, які обертаються до місяця. Майже так само несподівано: приблизно через 20 років після того, як Chevy та Porsche випустили Z06 і GT3 як окремі моделі, щоб звернути увагу на завзятих покупців Corvette та 911, останні версії є одними з останніх хранителів кричущого, атмосферного полум’я.
Розвиток GT3 такий же передбачуваний і виважений, як і 911, на основі якого він заснований, два десятиліття відточування натхненної ідеї. Його високооборотний шестициліндровий двигун збільшився з 3,6 до 3,8 до 4,0 літрів із постійним зростанням потужності. Це останнє покоління 992 переходить на передню підвіску з важелями керування, із великою кількістю кульових шарнірів і заднім антикрилом у формі лебединої шиї. Corvette Z06 мав більш розсіяну траєкторію, використовуючи штовхач V-8 і навіть пробуючи примусову індукцію до нещодавньої великої зміни архітектури центрального розташування двигуна та мега чотирикулачкового V-8.
Компанія Porsche виконала надзвичайну роботу з утримання ваги 911 GT3. Порівняно з першим автомобілем покоління 996, останній GT3 має площу (ширину колії, помножену на колісну базу), яка на 10 відсотків більша, але автомобіль отримав лише 27 фунтів, збільшення ваги менше ніж на 1 відсоток. Z06 спочатку був більшим, але не виріс так сильно, із збільшенням площі на 9 відсотків, але його вага зросла на 565 фунтів, або на 18 відсотків. Але незважаючи на всі аргументи щодо конфігурації двигуна посередині чи ззаду, ці два несуть майже ідентичні 60 відсотків своєї маси на задню вісь.
Щоб повністю напитися з цих двох глибоких колодязів, ми поїхали на них до деяких із наших улюблених доріг у південному Огайо, а потім повернулися до західного Мічигану на трек-день на трасі GingerMan Raceway протяжністю 2,1 милі. Ми не думаємо, що є два інших автомобілі, які могли б проїхати 850 миль з таким комфортом (справді, єдине, що застаріло, це надмірний шум дороги), а потім випотрошити все інше на трасі. Це два найбільш особливих і захоплюючих спортивних автомобіля на ринку, але, звичайно, ми збираємося вибрати переможця.
Якщо ми говоримо про час кола, то Z06 є переможцем, випереджаючи цілих дві секунди на Virginia International Raceway у нашому тиглі Lightning Lap. Він займає п’яте місце в таблиці лідерів Lightning Lap за весь час, за ціною значно нижчою за половину всіх, що стоять вище. Цей останній Z06 все ще цінний, хоча Chevy явно вивчає практику ціноутворення Porsche. Z06 стартує від 109 295 доларів США, але Chevrolet стягує гроші GT3 за Z06 з усіма кріпленнями, включаючи верхній салон 3LZ (13 850 доларів), нефарбований аеродинамічний пакет із вуглецевого волокна (10 495 доларів), відкриті колеса з вуглецевого волокна (11 995 доларів) та Пакет продуктивності Z07 з вуглецево-керамічними роторами ($8995). Але Porsche тихо підняв ціну на GT3 майже на 24 000 доларів США до 185 850 доларів США з моменту його запуску в 2022 році, оскільки дилери так чи інакше робили це.
Обидва мають автоматику з подвійним зчепленням, яка може похвалитися одними з найкращих систем контролю запуску, які коли-небудь були створені, але це більше, ніж ви могли б подумати, оскільки Chevy пропонує режим очищення шин перед кожним запуском. Потягніть обидва весла, потім відпустіть одне й знову потягніть. Опустіть дросель і відпустіть пелюстки, щоб закрутити шини. Потім негайно зупиніться, встаньте на обидві педалі та зніміть ногу з педалі гальма.
Система запуску Corvette підвищує обороти до 4500 об/хв, перш ніж відпустити, тоді як 911 з нижчим крутним моментом потребує 6300 об/хв. Обидва автомобілі мають ефективний, але недраматичний старт із пробуксовуванням зчеплення та розганяються до 30 миль/год за 1,1 секунди, поспішність, яка зазвичай вимагає повного приводу. Z06 досягає 60 миль/год на 0,2 секунди швидше та проходить чверть милі на 0,3 секунди швидше. До 140 миль/год Z06 випереджає на 1,4 секунди, але перемикання на високу п’яту передачу дозволяє GT3 повернути її назад, і розрив скорочується до простих 0,2 секунди на 160 милях/год.
Як не дивно, для Z06 є опція всепогодного килимка, і наша машина мала ці слизькі аксесуари, що ускладнювало точне натискання педалей. Це не допомогло з і без того менш передбачуваною педаллю гальма Z06, яка ще більше ускладнюється трьома налаштуваннями реагування на гальма, функція, яку, на нашу думку, ніхто не просив. Для порівняння, гальма GT3, яким бракує регулювання, забезпечують стандартні зусилля та зворотний зв'язок.
З вищими цінами вищі очікування, і з наклейкою, яка більш ніж на 100 000 доларів вище базового Corvette, наш Z06 не зовсім їх виправдав. Матеріали виглядають чудово, особливо красиве переплетення вуглецевого волокна, але навіть поверхневий огляд зовнішніх панелей Vette, якість фарби (включаючи апельсинову кірку) і герметичність внутрішньої збірки показує, що йому бракує ретельної якості збірки GT3. Щоб бути справедливим, Chevy не полегшив себе з усіма порізаними зовнішніми елементами стилю та терасами, шаруватими купами різних матеріалів у різних виступах у салоні.
Більше, ніж GT3, Z06 враховує практичні міркування, маючи набагато більший вантажний відсік (хоча гола задня зона для сидіння GT3 служить додатковим вантажним простором) і заднє антикрило, вимучена форма якого виводить його з поля зору водія ззаду та дозволяє кришку багажника, щоб очистити її. Porsche, мабуть, встановив заднє крило GT3, щоб приховати державних солдатів у Ford Explorer.
Незважаючи на те, що Z06 трохи поступається GT3 за нашими оцінками, це чудове досягнення та переможець практично в будь-якому іншому положенні. Верещачий V-8 має набагато сердитіший старт, ніж двигун GT3, так, наче кожен постріл — це можливість вийти на сцену, покрутитися й прийняти заслужений уклін.
Коли ви переходите з Z06 на GT3, перше, що ви помічаєте, це видимість. Не буде перебільшенням те, що поле зору в Porsche здається на 20 відсотків більшим. На вузьких дорогах, обсаджених деревами, це значно додає впевненості. Ви також сидите набагато нижче в ковшах із вуглецевого волокна з фіксованою спинкою (опція за 5900 доларів), які зручніші, ніж додаткові сидіння для змагань Z06, з опорою на рівні плечей, якої немає в Corvette. Просто переконайтеся, що обидві щоки перетнули гострий зовнішній край, перш ніж впасти на сидіння. Завдяки класичній лінії даху в формі пухирця 911 має достатньо місця для шолома; тим часом у Corvette мозковий ковш вищого водія врізається в обшивку стелі. На дорозі відсутність необхідності готуватися значно полегшує гальмування лівою ногою.
У той час як V-8 Z06 чудово войовничий, він ізольований від шасі, тоді як плоска шістка двигуна GT3 підключена до досвіду. Він дзижчить у сидіння на холостому ході 800 обертів на хвилину, що Porsche, мабуть, робить для додаткової драми. (Адаптивні кріплення двигуна були видалені в GT3 992-го покоління для економії ваги на вісім фунтів, тому розслабляти їх більше не можна). При 1300 об/хв силовий агрегат резонує через всю структуру, як трясучий мокрий пес, що ми вважаємо абсолютно неприйнятним у автомобілі, який коштує на чверть менше, ніж GT3, але тут підходить. І двигун ніколи не відходить на другий план. На швидкості 80 миль/год він розвиває 3300 об/хв, а Z06 — 1800 об/хв. Тим не менш, Porsche є явним чемпіоном з економії палива, кращий
Обидва носять спеціалізовані екстремальні шини Michelin Pilot Sport Cup 2 R, і обидва записи були в налаштуваннях вирівнювання траси. Porsche зберігає більше ламелей на зовнішньому краю шин, ніж Chevy, і все одно GT3 на вужчих шинах зупиняється на 10 футів коротше зі швидкості 70 миль/год і на 21 фут коротше зі швидкості 100 миль/год. Він також тягне Z06-побиття 1.17 g на skidpad. Крім того, позиція GT3 є досконалою, з шинами, заправленими в колісні колодязі, як у гоночного автомобіля.
Хоча двигуни є чудовою центральною частиною, обидва шасі знаходяться на одній площині. Кермове управління 911 таке ж гостре, як і у шістки, з миттєвим центруванням і більш грайливою задньою частиною. GT3 стискається при сильному русі, і ейфорія настає приблизно на вісім десятих. Кермове керування Corvette має трохи більше зусилля в центрі, що сприяє стабільності під час довгих поїздок по шосе, але режим Track надзвичайно важкий. Обидва автомобілі страждають від подібної кількості коліїв, але це не так погано, як ми очікували, враховуючи широкі шини та агресивне вирівнювання. Конструкція GT3 виглядає такою жорсткою, як граніт, у той час як іноді можна почути скрип ущільнювачів панелі даху Z06. Але Corvette має кращу їзду; найм'якша настройка GT3 схожа на спортивний режим Z06.
Технічні характеристики 2023 Chevrolet Corvette Z06
Тип автомобіля: середньомоторний, задньопривідний, 2-пасажирський, 2-дверне купе
ЦІНА
Базова/Як перевірено: $109 295/$169 515
ДВИГУН
DOHC 32-клапанний V-8, алюмінієвий блок і головки, пряме вприскування палива
Робочий об’єм: 333 дюймів 3 , 5463 см 3
Потужність: 670 к.с. при 8400 об./хв.
Крутний момент: 460 фунт-фут при 6300 об./хв.
ТРАНСМІСІЯ
8-ступінчаста автоматична з подвійним зчепленням
ШАСІ
Підвіска, передня/задня: важелі керування/важелі керування.
Гальма, передня/права: 15,7-дюймові вентильовані, поперечні свердління, керамічний диск/15,4-дюймові вентильовані, поперечно-свердлені, керамічні диски Шини:
Michelin Pilot Sport Cup 2 R ZP
F: 275/30ZR-20 (97Y) TPC
R: 345/25ZR-21 (104Y) TPC
РОЗМІРИ
Колісна база: 107,2 дюйма
Довжина: 185,9 дюйма
Ширина: 79,7 дюйма
Висота: 48,6 дюйма
Пасажирський об’єм: 51 фут 3
Об’єм вантажу: 13 футів 3
Споряджена вага: 3691 фунт
РЕЗУЛЬТАТИ ВИПРОБУВАННЯ C/D
30 миль/год: 1,1 с
60 миль/год: 2,6 с
100 миль/год: 5,9 с
1/4 милі: 10,6 с @ 131 миль/год
150 миль/год: 15,5 с
170 миль/год: 24,4 с
Наведені вище результати опущеніРозгортання на 1 фут0,2 сек.
Початок руху, 5–60 миль/год: 3,1 с.
Найвища передача, 30–50 миль/год.: 2,0 с.
Найвища передача, 50–70 миль/год: 2,2 с.
Максимальна швидкість (твердження виробника): 189 миль/год.
Гальмування, 70–0 миль/год: 143 фути
гальмування, 100–0 миль/год: 280 футів, стійкість на дорозі, 300 футів: 1,14 г
2022 Porsche 911 GT3
Тип автомобіля: задньомоторний, задньопривідний, 2-пасажирський, 2-дверне купе
ЦІНА
Базова/як перевірено: 185 850 доларів США/211 405 доларів США (модель 2023 року)
ДВИГУН
DOHC 24-клапанний плоский 6, алюмінієвий блок і головки, пряме вприскування палива
Робочий об’єм: 244 дюймів 3 , 3996 см 3
Потужність: 502 к.с. при 8400 об./хв.
Крутний момент: 346 фунт-фут при 6100 об./хв.
ТРАНСМІСІЯ
7-ступінчастий автомат з двома зчепленнями
ШАСІ
Підвіска, передня/задня: важелі керування/багатоважільна
гальмівна система, передня/задня: 16,1-дюймовий вентильований керамічний диск із поперечним просвердленням/15,0-дюймовий вентильований керамічний диск із поперечним просвердленням Шини
: Michelin Pilot Sport Cup 2 R Connect
F: 255 /35ZR-20 (97Y) N0
R: 315/30ZR/21 (105Y) N0
РОЗМІРИ
Колісна база: 96,7 дюймів
Довжина: 180,0 дюймів
Ширина: 72,9 дюймів
Висота: 50,4
дюймів Пасажирський об’єм: 49 футів 3
Об’єм вантажу: 5 футів 3
Споряджена вага: 3246 фунтів
РЕЗУЛЬТАТИ ВИПРОБУВАННЯ C/D
30 миль/год: 1,1
60 миль/год: 2,8 с
100 миль/год: 6,6 с 1/4 милі: 10,9 с при 127 миль/год
150 миль/год: 16,3 с
170 миль/год: 24,8 с
Наведені вище результати опущеніРозгортання на 1 фут0,2 сек.
Початок з перекату, 5–60 миль/год: 3,7 с.
Найвища передача, 30–50 миль/год.: 2,1
с. Найвища передача, 50–70 миль/год: 2,1 с.
Максимальна швидкість (твердження виробника): 197 миль/год.
Гальмування, 70–0 миль/год: 133 фути
гальмування, 100–0 миль/год: 259 футів,
стійкість на дорозі, 300 футів ковзання: 1,17 г