Виробник електромобілів (EV) Tesla збирається побудувати новий виробничий завод на півночі Мексики , що є ще одним прикладом зміни тенденції до дешевого офшорного виробництва серед багатьох технологічних компаній.




Компанія зі штаб-квартирою в Остіні, штат Техас , має два існуючих закордонних заводи в Китаї та Німеччині, але після постійних збоїв у глобальному ланцюжку поставок через кризу Covid-19 і російського вторгнення в Україну багато компаній переоцінюють свої ланцюги поставок, включаючи масштабування. підтримати розширення бізнесу в нових виробничих операціях за кордоном.

Однак Мексика може стати компромісом для Tesla завдяки своїй близькості до штаб-квартири компанії в Остіні , але при цьому залишається недорогим місцем виробництва. Повідомляється, що президент Мексики Андрес Мануель Лопес Обрадор підтвердив рішення Tesla розмістити новий виробничий завод у північному місті Монтеррей, і Tesla оголосила про цей план на дні інвесторів компанії 1 березня 2023 року.

Хоча аналітики припускають, що завод допоможе компанії зменшити залежність від виробництва в Китаї, що відображає зростання напруженості між США та Китаєм, генеральний директор і найбільший акціонер Ілон Маск сказав, що Tesla «продовжуватиме розширювати виробництво на всіх наших існуючих заводах. Отже, це не переміщення результатів кудись, звідки завгодно. Це додаткове виробництво».




Новий завод допоможе задовольнити зростаючий попит на електромобілі в США, оскільки транспортні засоби, вироблені там, матимуть право на податкові пільги та інші стимули вартістю до 7500 доларів США на автомобіль відповідно до Закону США про зниження інфляції (IRA).

Більшість автовиробників мають автоскладальні заводи в Мексиці, що відображає нижчу вартість робочої сили в країні та доступ до ринку США через угоду про вільну торгівлю.

Це включає Stellantis , Ford, General Motors , Volkswagen Group, Mercedes, BMW, Toyota, Honda, Nissan, Mazda та Kia .

Завод Tesla в Німеччині почав виробництво в березні 2022 року. Вибір Німеччини був для Tesla кроком до розміщення свого виробництва ближче до європейського ринку. Незважаючи на те, що китайський завод Tesla постраждав від триваючих блокувань промисловості через пандемію, завод продовжуватиме обслуговувати зростаючий китайський ринок.

За даними GlobalData , у 2021 році Китай виготовив 60,5% усіх електромобілів у світі. Однак лідерство країни на ринку електромобілів зменшується. У 2016 році на частку Китаю припадало 49,7% усього обсягу виробництва електромобілів, що значно випереджає наступні за величиною виробничі центри: Європа забезпечила 19,6% загального обсягу, а Північна Америка – 21,8%. За даними GlobalData, частка Китаю зменшилася в період до 2020 року, коли на нього припадало 46,2% від загального виробництва електромобілів в результаті швидкого зростання потужностей у Північній Америці, головним чином завдяки Tesla. Незважаючи на те, що виробництво електромобілів у Китаї, як очікується, продовжуватиме зростати , лідерство країни продовжуватиме зменшуватися, оскільки інші регіони створюватимуть більше потужностей, повідомляє GlobalData.

За даними GlobalData, у 2022 році Tesla була найбільшим світовим виробником електромобілів, незважаючи на брак виробничих потужностей багатьох більш відомих автовиробників. За чутками, запланована гігафабрика в Мексиці буде вдвічі більшою за існуючу гігафабрику компанії в Остіні, що значно збільшить виробничі потужності компанії в Америці.




Виробництво електромобілів у Північній Америці досягло піку в 2019 році, коли на нього припадало 23,8% світового виробництва електромобілів, але впало приблизно до 10% у 2022 році, оскільки Китай і Європа нарощували потужності. Однак, оскільки Tesla, Ford, GM і Stellantis, як очікується, інвестуватимуть у виробничі потужності в Північній Америці в найближче десятиліття, GlobalData прогнозує, що регіональна частка континенту у виробництві електромобілів знову зросте і становитиме приблизно 19% від загального обсягу до 2031 року. цю позицію до 2036 року.

Крім того, GlobalData прогнозує, що Tesla збереже свою лідерську роль у галузі електромобілів приблизно до 2025 року, коли Volkswagen нарешті перевищить свій виробничий показник, хоча він залишатиметься ключовим гравцем протягом цього десятиліття та далі.