Згідно з даними Федерального агентства зайнятості, з 2013 року автомобільна промисловість втратила 9 відсотків робочих місць. Про це пише в останньому есе Олівер Фальк, керівник Центру промислової організації та нових технологій Ifo.

«Наразі ми спостерігаємо деіндустріалізацію автомобільної промисловості, яку спричиняє перехід до електронної мобільності. Частина втрат уже є й може бути поглинена ще більше в майбутньому виробництвом акумуляторів, послугами програмного забезпечення чи цифровими бізнес-моделями», — пояснює Фальк. Однак більш вирішальним для майбутнього рівня виробництва німецьких виробників є зміна конкуренції - особливо з Китаєм і США.




У 2019 році близько 447 000 співробітників виробляли продукцію за технологією спалювання. На них безпосередньо впливає перехід від двигунів внутрішнього згоряння до електродвигунів – частково тому, що електродвигуни набагато менш складні у виробництві, ніж двигуни внутрішнього згоряння. «Автовиробники все ще виробляють автомобілі з обома типами приводу паралельно. З демонтажем цих подвійних структур скорочення зайнятості у виробництві продовжуватиме прискорюватися в найближчі роки», – каже Фальк. З 2013 року кількість працівників ІТ-сектору зросла майже на 49 відсотків.

За словами Фалька, відносини з Китаєм і США в зміненому геополітичному середовищі визначатимуть майбутню конкурентну позицію німецької автомобільної промисловості, а отже й обсяги виробництва. Завдяки Tesla США зараз є найбільшим виробником електромобілів у світі на ринку. Водночас німецькі автовиробники випустили значно більше автомобілів у Китаї, ніж у Німеччині.