Незважаючи на те, що світовий ринок автомобілів у лютому зріс на 11% порівняно з минулим роком, згідно з останнім аналізом світових ринків GlobalData базовий попит знизився порівняно з минулим місяцем.
Зростання минулорічних темпів відображає покращення пропозиції, тоді як падіння порівняно з минулим місяцем частково пов’язане зі святкуванням китайського Нового року та податковими змінами.
Глобальний рівень продажу легких транспортних засобів (LV) у лютому впав до 81 мільйона одиниць/рік із січневої цифри в 83 мільйони одиниць/рік. Незважаючи на те, що глобальні обмеження з боку пропозиції залишаються гальмом для відновлення сектора, загальна щомісячна реєстрація зросла до 6,5 мільйонів одиниць — зростання майже на 11% у порівнянні з минулим роком.
Китайський ринок у лютому постраждав від китайського Нового року та припинення дії податкових пільг у 2022 році. Ринки Північної Америки та Західної Європи спостерігали покращення показників у порівнянні з дуже слабким 2022 роком, тоді як Східна Європа продовжує страждати від негативних показників у річному обчисленні. зростання.
Північна Америка
У лютому продажі LV у США зросли на 9,6% порівняно з аналогічним періодом минулого року до 1,1 мільйона одиниць. Незважаючи на те, що рівень продажу знизився до 15,0 мільйонів одиниць на рік із 16,0 мільйонів одиниць на рік у січні, постійні проблеми з пропозицією порушили сезонність, зробивши швидкість продажу слабким індикатором сили ринку. Продажі в лютому перевищили очікування, незважаючи на високі середні ціни транзакцій на рівні 46 015 доларів США, що на 4,3% більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Заохочення починають помірно зростати, минулого місяця склавши 1415 доларів США (+11,0% порівняно з минулим роком).
Продажі LV в Канаді впали на 4,0% порівняно з аналогічним періодом минулого року до 101 тисячі одиниць, причому в лютому рівень продажів знизився до 1,7 мільйона одиниць на рік з 1,8 мільйона одиниць на рік у січні. Незважаючи на пригнічений ринок, покращення рівня запасів, ймовірно, підтримає активність продажів цього року. У Мексиці продажі зросли на 28,4% порівняно з минулим роком у лютому до приблизно 102 тисяч одиниць. Рівень продажів прискорився до 1,4 мільйона одиниць на рік з 1,2 мільйона одиниць на рік у січні.
Європа
Обсяг продажів у Західній Європі зріс з 12,5 мільйонів одиниць на рік у січні до 13,4 мільйонів одиниць на рік у лютому. За попередніми даними, у лютому було зареєстровано 910 тис. одиниць, що на 9,6% більше, ніж у минулому році. Однак це порівняно зі слабким лютим 2022 року.
Східноєвропейський курс продажу також підвищився з січня по лютий. Війна в Україні все ще послаблює ринкову активність РН у регіоні, з попередньою необробленою реєстрацією на рівні 240 тисяч одиниць, що на 14,5% менше порівняно з минулим роком. Основною причиною цього падіння є Росія, де необроблені реєстрації впали майже на 60% порівняно з минулим роком.
Попередні дані за лютий показують, що, як і очікувалося, китайський ринок уповільнився. Показник продажів у лютому становив 21,4 мільйона одиниць на рік, що на 9% менше порівняно з повільним січнем і є найнижчим показником з часів карантину в Шанхаї в квітні 2022 року. Однак у річному обчисленні продажі зросли на 16% проти низької бази через час настання китайського нового року. Слабкі продажі в січні та лютому можна пояснити тим, що наприкінці минулого року було скасовано дві основні податкові пільги (як для моделей ICE, так і для моделей NEV).
Оскільки продажі падають, OEM-виробники тепер знижують ціни, а провінційні уряди поспішають пропонувати субсидії (головним чином на нові транспортні засоби, зібрані у їхній власній провінції). Після значного зниження цін Tesla цінова війна поширилася за межі електромобілів на моделі з ДВС. Це має сприяти збільшенню продажів у найближчі місяці, оскільки більшість економічної діяльності повернулися до нормального стану після того, як пандемія вщухла.
Інша Азія
У Японії темпи продажу сповільнилися до 4,6 мільйона одиниць на рік у лютому, але в середньому становили 4,7 мільйона одиниць на рік у перші два місяці цього року. Завдяки послабленню глобальних вузьких місць у постачанні виробники оригінального обладнання нарощували виробництво та, таким чином, збільшували поставки. Тим не менш, дефіцит напівпровідників далекий від завершення, що продовжує порушувати виробництво. Періоди очікування для більшості моделей тривають від кількох місяців до кількох років.
У Кореї рівень продажів у лютому досяг майже дворічного максимуму в 1,8 мільйона одиниць на рік, що на 11% більше, ніж місяць тому. Продажам сприяли податкові пільги для легкових транспортних засобів (PV) і нещодавно запущена програма субсидій 2023 BEV. Нова схема надає продажам BEV різноманітні грошові субсидії на основі ціни автомобіля, продуктивності автомобіля, інфраструктури післяпродажного обслуговування та щільності енергії батареї, і, ймовірно, дасть перевагу Hyundai та Kia перед імпортними брендами, такими як Tesla та Mercedes.
Південна Америка
Бразильські продажі LV впали на 0,8% порівняно з минулим роком у лютому до 120 тисяч одиниць. Незважаючи на те, що темпи продажу зросли до 1,9 мільйона одиниць на рік з 1,7 мільйона одиниць на рік у січні, це все одно невтішний результат. З точки зору обсягів, це був найслабший лютий з 2005 року, але було на два дні продажів менше, ніж минулого року, тоді як щорічні святкування карнавалу могли певною мірою вплинути на продажі. Незважаючи на те, що запаси продовжують покращуватися (187 тисяч одиниць у лютому), доступність все ще викликає занепокоєння, оскільки ціни зростають, а споживачі стикаються з економічною невизначеністю.
В Аргентині продажі, за оцінками, зросли на 5,6% порівняно з аналогічним періодом минулого року в лютому до 28,3 тис. одиниць, тоді як рівень продажів прискорився до 394 тис. одиниць на рік з 375 тис. одиниць на рік у січні. Результат був дуже близький до середнього рівня продажів за попередні шість місяців, оскільки ринок продовжує крутитися, хоча й на значно нижчому рівні, ніж у попередні роки, з економічними труднощами та імпортними обмеженнями, які стримують продажі.