У червні 2022 року Cruise запустив першу комерційну службу безпілотного таксі (роботаксі) у великому місті США після отримання дозволу на роботу в Сан-Франциско – подолавши заперечення міської влади. Тепер Cruise прагне розширити територію, в якій компанія може легально здійснювати комерційні послуги з організації поїздок, щоб охопити весь штат Каліфорнія.

За даними компанії, Cruise зареєструвала більше мільйона миль подорожей без водія за допомогою свого парку з 300 самокерованих автомобілів, які зараз експлуатуються. Компанія тестує послуги роботаксі в різних регіонах США, включаючи міста Фенікс і Остін.

Роботаксі класифікуються як такі, що мають 4 рівень автономності, тобто ними можна керувати абсолютно без нагляду з боку людини. Глобальна гонка за широке впровадження AV рівня 4 триває. GlobalData прогнозує, що Китай лідируватиме за проникненням на ринок до 2036 року, за ним підуть Південна Корея, Японія та Північна Америка.

Американські компанії вкладають мільярди доларів у безпілотні технології. Кажуть, що GM інвестує близько 2 мільярдів доларів щорічно в рамках обіцянки генерального директора Мері Барра подвоїти дохід компанії до 2030 року.




Інвестиції GM у робототаксі, бізнес-модель транспорту як послуги (TaaS) для AV, відображають аналогічні інвестиції конкурентів, включаючи дочірню компанію Google AV Waymo. Дійсно, згідно з тематичним дослідженням GlobalData: «TaaS, ймовірно, є найважливішим рушієм попиту на автономні транспортні засоби».

Насправді, за словами аналітика, не очікується, що багато компаній TaaS, такі як Uber, будуть суттєво прибутковими, доки вони не зможуть розгорнути самокеровані роботаксі.

Причини цього включають потенціал AV, що дозволяє як усунути витрати на людей-водіїв, так і працювати значно довше. Крім того, високі витрати на розробку AV краще поглинають покупці парку робототаксі, а не приватні особи. Вартість повністю автономного автомобіля для приватної особи стане перешкодою для ринку.