Після кількох місяців критики за те, що вона відстала від більш спритних конкурентів у гонці за поширення та монетизацію штучного інтелекту, Google продемонструвала низку нових інструментів штучного інтелекту, які, як вона сподівається, допоможуть їй повернути першу першу позицію. Генеральний директор Сундар Пічаї похвалився сімома багато років тому.
На щорічній конференції розробників Google I/O у середу компанія представила низку продуктів штучного інтелекту: інструмент для редагування, який виправить ваші фотографії, навіть якщо ви випадково вирізаєте щось із кадру, інструмент, який буде писати ваші електронні листи та розробляти певні теми та оновлену сторінку пошуку, яка розміщує результати, згенеровані штучним інтелектом, у центрі.
Натиск оголошень стався після того, як Google опинилася в, здавалося б, неможливій ситуації. Технологічний гігант зіткнувся з критикою за те, що він надто повільно рухався у випуску продуктів штучного інтелекту, що дозволило конкурентам наздогнати в галузі, піонером якої допоміг Google. Тим часом критики стурбовані потенційною шкодою штучного інтелекту, надто швидко випустивши технологію у світ, не розуміючи повністю наслідків.
Поки Google намагається відновити імідж, який втратив драйв і здатність до інновацій, він прагне мати найкраще з обох світів. Нова мантра компанії полягає в тому, щоб бути «сміливими та відповідальними», коли справа стосується штучного інтелекту. Це фраза, яку керівники компанії повторювали знову і знову під час 2-годинного основного заходу в амфітеатрі Shoreline у Маунтін-В’ю, Каліфорнія.
Компанія знає, що розуміння підходу може вимагати певної розумової гімнастики, тому вона спробувала пояснити логіку. «Хоча між ними існує природна напруга, ми вважаємо, що продуктивно подолати цю напругу не тільки можливо, але й надзвичайно важливо», — сказав на сцені Джеймс Маніка, старший віце-президент Google із технологій і суспільства. «Єдиний спосіб бути справді сміливим у довгостроковій перспективі — бути відповідальним із самого початку».
Під час заходу Google намагався продемонструвати «сміливість» і «відповідальність», представляючи продукти, які розширюють межі реальності, та інші, які намагаються її зберегти. Нова функція редагування фотографій дозволяє людям підправляти фотографії, не лише косметично виправляючи такі речі, як освітлення, але й змінюючи елементи на фотографії. Наприклад, якщо ви зробили фотографію з водоспадом, ви можете використати AI, щоб зробити так, ніби вода бризкає на ваші руки. Або ви можете змінити небо, щоб воно виглядало сонячним, хоча його не було.
На «відповідальному» фронті компанія дебютувала з інструментами, призначеними для стримування дезінформації, створеної ШІ. Google анонсувала функції «водяних знаків» і метаданих, щоб визначити, чи був контент створений ШІ. Люди також зможуть самостійно позначати фотографії як створені ШІ. Проблема вийшла на світло в березні, коли зроблене штучним інтелектом зображення Папи Франциска в дутій куртці стало вірусним і ввело в оману маси.
Google, мабуть, більше, ніж будь-яка інша компанія, перебуває в ненадійному становищі, коли справа доходить до надто швидкого чи повільного руху. Компанія, яка роками інвестувала значні кошти в штучний інтелект, намагається відновити свої позиції з кінця минулого року, коли OpenAI випустив ChatGPT і розпочав битву за споживчий штучний інтелект. Успіх продукту засліпив Google: ChatGPT було створено з використанням технологічного прориву, розробленого дослідниками Google, і Google анонсувала, але не випустила подібний чат-бот під назвою LaMDA двома роками раніше.
Повільність Google у випуску продуктів ШІ кинула компанію в екзистенційний штопор . Співробітники, інвестори та спостерігачі почали сумніватися в лідерстві Пічаї, висміюючи його як повільного та нерішучого. Навколо Google співзасновники Ларрі Пейдж і Сергій Брін знову увійшли в коло, навіть попрацювавши над кодом після того, як роками їх не було. Повідомляється, що Пічаї перевернув плани кількох команд переорієнтувати їх на продукти штучного інтелекту, щоб оголосити про них під час основної доповіді в середу.
Інші анонси включають нову модель штучного інтелекту під назвою PaLM 2, яка є ще потужнішою, ніж остання, нові телефони Pixel, наповнені функціями штучного інтелекту, і програму під назвою Labs, яка дозволяє користувачам тестувати нові продукти ШІ.
Але з кожним новим оголошенням Google намагався дотримуватися тверезого тону. Це було контрастом до позиції Google на I/O п’ять років тому, коли компанія представила Duplex, моторошний штучний інтелект із людським звучанням, призначений для автоматизації бронювання зустрічей. Демонстрація одночасно вразила та стурбувала громадськість, викликавши миттєву негативну реакцію, коли люди почали обговорювати етику робота, який маскується під людину, яка шукає бронювання.
Подія в середу не мала такого пафосу. «Ми також повинні визнати, що це нова технологія, яка все ще розробляється», — сказав Манюка. «І ще багато чого потрібно зробити».