За останні кілька років Hyundai Motor інвестувала значні кошти в Південно-Східну Азію, щоб кинути виклик домінуванню японців і прийняти на себе зростаючу загрозу, пов’язану з появою в регіоні все більшої кількості китайських брендів. На деяких ринках південнокорейський автовиробник уже отримує значні переваги від своїх інвестицій і більш практичного підходу, тоді як на інших ще належить провести реструктуризацію.
Протягом останніх двох десятиліть Hyundai приділяв пріоритет своїм інвестиціям для зміцнення присутності на великих регіональних ринках світу, головним чином у Північній Америці та Європі, а також у Південній Америці, Індії та Китаї, де він створив значні виробничі потужності та внутрішні дистриб’юторські операції.
Південно-Східна Азія відійшла на другий план протягом більшої частини цього періоду, коли автовиробник покладався в основному на контрактних монтажників і місцевих дистриб’юторів, щоб створити присутність, інвестуючи дуже мало в маркетинг бренду. У результаті його продажі та частка ринку були дуже обмеженими, а домінування японців здавалося неприступним. Зараз це починає змінюватися.
Хоча Toyota і Daihatsu продовжують домінувати на більшості ринків у регіоні, слабші японські бренди, такі як Nissan і Mazda, втратили значну частку ринку в останні роки. Донедавна Hyundai не вдавалося скористатися цим, незважаючи на пропонування значно покращеного асортименту продукції. На деяких ринках його витіснили нові учасники у вигляді китайських брендів.
Минулого року Hyundai, за оцінками, продала 129 098 автомобілів на шести основних ринках АСЕАН, що склало 3,7% регіональної частки ринку. Майже дві третини цих продажів було згенеровано у В’єтнамі, де це був другий найбільш продаваний автомобільний бренд у країні після лише Toyota. Компанія також має міцні позиції в Сінгапурі, найменшому ринку з шести, тоді як в Індонезії її продажі зросли більш ніж у десять разів до понад 32 000 автомобілів минулого року, що становить 3,1% частки загального ринку автомобілів. В іншому регіоні його частка в продажах транспортних засобів була незначною.
За останні кілька років Hyundai побудував повномасштабні заводи з виробництва автомобілів і взяв під контроль дистрибуцію автомобілів в Індонезії та В’єтнамі, тоді як дилерські мережі також значно зміцнилися. Компанія також позиціонує себе в сегменті електромобілів (EV), що розвивається в регіоні, зі складанням Ioniq 5 з акумуляторним живленням, що почався в Індонезії минулого року.
Автовиробник готовий до подальшого значного зростання в Південно-Східній Азії в наступні кілька років, і він розгортає інвестиції та свій підхід до прямого управління на інших ринках у регіоні, включаючи Таїланд і Філіппіни. Він також виграє від можливості пропонувати розширення асортименту своїх найновіших продуктів місцевого виробництва. Зростаюча популярність у регіоні всього південнокорейського, від мобільних телефонів та іншої споживчої електроніки, побутової техніки та навіть K-pop і мильних опер, ймовірно, забезпечить додатковий попутний вітер.
Ринки
В’єтнам став основним ринком для Hyundai, згідно з місцевими звітами, минулого року продажі зросли майже на 16% до 81 600 одиниць. Місцеве спільне підприємство компанії, Hyundai Thanh Cong, завершило будівництво другого автоскладального заводу в листопаді минулого року, довівши його загальну виробничу потужність у країні до 180 000 одиниць. Дані про продажі не висвітлюються у ринкових звітах, опублікованих В'єтнамською асоціацією виробників автомобілів (VAMA).
Найбільш продаваною моделлю є невеликий седан Accent місцевої збірки з 22 650 поставками минулого року, за ним йде компактний позашляховик Creta з 12 100 одиницями, який компанія імпортує з Індонезії. MPV Stargazer, імпортований також з Індонезії, був запущений у жовтні та також виявився популярним. Серед інших ключових моделей — невеликий автомобіль i10 і позашляховики Santa Fe і Tucson.
Минулого року в Індонезії Hyundai продала трохи більше 32 000 автомобілів порівняно з лише 3164 одиницями у 2021 році, більшість з яких було вироблено на новому заводі в Сікаранзі, що повністю належить компанії, на схід від столиці країни Джакарти. Більше половини місцевих продажів, або приблизно 16 930 одиниць, припадає на компактний позашляховик Creta, який також у великих кількостях експортується на ринки в усьому регіоні. MPV Stargazer є другою найбільш продаваною моделлю з понад 11 000 місцевих продажів.
Завод, який було завершено наприкінці 2021 року, має виробничу потужність 150 000 автомобілів на рік і випустив понад 83 100 одиниць у 2022 році, включаючи майже 57 900 моделей Creta, понад 21 700 Stargazer і близько 2000 моделей Ioniq 5. Hyundai також створила нового дистриб'ютора, що належить йому повністю, щоб допомогти зміцнити свій місцевий маркетинг і дилерську мережу в країні.
За останні кілька років продажі на Філіппінах впали на 57% до приблизно 4300 одиниць у 2022 році з трохи менше 9900 одиниць минулого року та 33 000 одиниць до пандемії в 2019 році. Компанія перейшла до реструктуризації своїх локальних дистриб’юторських операцій протягом останні пару років. Він створив власну дистриб’юторську компанію Hyundai Motor Philippines Inc, щоб опікуватися продажами та маркетингом легкових автомобілів, тоді як її існуючий місцевий дистриб’ютор Hyundai Asia Resources Inc (HARI) тепер зосереджений виключно на комерційних автомобілях.
HARI також збирає деякі моделі Hyundai на заводі в Лагуні, в основному комерційні автомобілі. Очікується, що продажі легкових автомобілів Hyundai суттєво відновляться в наступні пару років завдяки новому внутрішньому дистриб’ютору завдяки покращенню обслуговування клієнтів, розширенню дилерської мережі та новим моделям, імпортованим із сусідніх країн, таких як Індонезія.
Торік продажі Hyundai в Таїланді оцінюються приблизно в 4900 одиниць, в основному це мікроавтобуси Staria та позашляховики Creta, імпортовані з Індонезії. Його частка на ринку становила лише 0,6%, частково відображаючи домінування пікапів на цьому ринку, сегменті, в якому Hyundai зараз не працює.
Минулого року Hyundai заснувала нову дочірню компанію Hyundai Mobility (Таїланд), яка, за планом, перейме на себе дистриб'юторські операції компанії в країні пізніше цього року від Hyundai Motor (Таїланд) – сторонньої компанії.
Hyundai також подала заявку на інвестиційні стимули від Таїландської ради з інвестицій для об’єкта в країні для виробництва електромобілів. Тут також Hyundai планує реалізувати більш практичну стратегію з дистриб'ютором, який повністю належить. Наразі компанія розширює свою дилерську мережу та пропонуватиме оновлений асортимент продукції із сусідніх країн, а також із Південної Кореї, які, як очікується, піднімуть продажі на цьому ринку протягом наступних кількох років.
Малайзія є найслабшою ланкою в ланцюзі АСЕАН Hyundai, в основному через протекціоністську політику в країні, таку як національні автомобільні програми. Його продажі автомобілів склали трохи більше 1300 нових одиниць минулого року і незначну частку ринку. Його місцевим дистриб'ютором є Hyundai- Sime Darby Motors Sdn Bhd, що належить місцевому конгломерату Sime Darby. Sime Darby Motors розповсюджує та керує дилерами для великої кількості брендів, включаючи Ford, Land Rover, BMW, Peugeot, Volkswagen і Kia серед інших.
Місцевий мультибрендовий складальний завод Inokom збирає позашляховик Santa Fe в дуже обмежених обсягах, причому більшість автомобілів Hyundai поставляються з Індонезії та Південної Кореї. Очікується, що покращена доступність продукції призведе до зростання продажів у наступні кілька років, але без прямої участі частка ринку Hyundai залишиться обмеженою.