Попросити потенційного покупця електромобіля забути про хвилювання про діапазон — майже нездоланне завдання. Ось чому багато покупців електромобілів наполягають на тому, щоб проїхати принаймні 250 миль між зарядками, незважаючи на щоденні поїздки, які можуть складати 20 відсотків від цього. І якщо автомобіль наважується запропонувати діапазон 200 миль або близько того, що ж, краще або швидко заряджати, або бути дешевим – або і те, і інше.
Через ці потреби ринку багато покупців повністю пропустять Lexus RZ 450e 2023 року випуску , який пропонує лише 220 миль запасу ходу з 18-дюймовими колесами та відверто невдалих 196 миль із яскравішими 20-ками. Додаткова образа до травми — це максимальна швидкість швидкої зарядки постійного струму в 150 кіловат і початкова ціна в 59 650 доларів США з оплатою призначення. Порівняно з Cadillac Lyriq і Genesis GV60 за аналогічною ціною, Lexus просто не встигає ні за швидкістю заряджання, ні за дальністю їзди на довгих ногах.
Але, незважаючи на недоліки Lexus RZ, це справді приємний електричний кросовер – якщо зарядка не є перешкодою. Це тому, що RZ 450e 2023 року випуску, який має бути своєрідною фольгою з нульовими викидами для популярного кросовера RX , чудово справляється з поєднанням традиційного комфорту Lexus із крутним моментом електромобіля.
Він поділяє свою спеціальну платформу для електромобілів з Toyota BZ4x і Subaru Solterra , але двомоторний RZ 450e має 308 кінських сил порівняно з 215 поні його двоюрідних братів. Lexus не наводить офіційний об’єднаний показник крутного моменту для ринку США, але двигун передньої осі становить 196 фунт-фут, а задньої – 124 фунт-фут.
Завдяки цій цілком респектабельній кількості м’язів розкішний електромобіль впевнено та швидко проїжджає по автостраді та проїжджає міськими смугами, але акселератор виглядає більш прогресивним, ніж перемикачі увімкнення та вимкнення, які мають деякі електромобілі. Незважаючи на те, що RZ може бути не таким швидким, як Genesis GV60, він, безсумнівно, легший у їзді, що відповідає праву електромобіля від народження як Lexus.
Його елегантність також втілюється в підвісці з добре амортизованими рухами кузова та чудовою стабільністю на швидкості. З пристойною шумоізоляцією та обмеженим проникненням з поганих дорожніх покриттів, RZ мало вимагає від свого водія. Це також стосується випадків, коли дорога стає звивистою – RZ стабільний і надійний, але ніколи не комунікабельний чи грайливий. Направте глухе, але точне кермо, куди ви хочете, щоб автомобіль рухався, і дозвольте йому виконувати більшу частину роботи. У цьому відношенні він нагадує мені продукцію Lexus 1990-х років, коли комфорт і плавність були важливішими за участь водія.
Я підозрюю, що більшість потенційних покупців не буде піклуватися про те, що їхній Lexus EV більше бульварний, ніж мисливець за вершинами. RZ може похвалитися вражаючою витонченістю в більшості ситуацій на дорогах, що відрізняє його від Genesis GV60, який час від часу надмірює , і недорогого Audi Q4 E-Tron .
Lexus RZ 450e 2023 року буде доступний лише з традиційним рульовим керуванням, але автовиробник все ж хотів продемонструвати свою систему рульового керування , яка може з’явитися вчасно у 2024 році. Прототип, на якому я їздив, мав незвичайне рульове керування (що Lexus Europe називає One Motion Grip, але це точно не хомут) у поєднанні з кермовою рейкою зі змінним передавальним числом.
Оскільки не-ярма обертається лише на 270 градусів, рульова рейка агресивно реагує на дії водія на низьких швидкостях, усуваючи переміщення керма під час виконання розворотів і паркувальних маневрів. Зі збільшенням швидкості автомобіля реакція керма знижується для забезпечення стабільності, а ті самі вхідні дані призводять до меншого відхилення.
Чистим результатом цієї технічної майстерності є система рульового керування, яка потребує набагато менше зусиль на низьких швидкостях – жодної паніки від рук під час руху у вузьких місцях або розвороту перед транспортом – але все ще зберігає відчуття прямолінійності стійкість на автостраді. Я дуже скептично ставився до того, що система рульового керування буде інтуїтивно зрозумілою та нормальною, але я помилявся. За кілька хвилин кермування «швидко, коли повільно/повільно, коли швидко» стає справді веселим, з нульовим фактором страху. Це не перше в галузі застосування дротового керування, але майже напевно найкраще.
Порівняно з RX, коротший передній звис і висунута вперед конструкція кабіни надають RZ сучасного вигляду, а фірмова передня частина Lexus тут виглядає краще, ніж на важкому RX. Контури передньої панелі утворюють щипок між фарами, а потім роздуваються над капотом і передніми крилами, завдяки чому компанія адаптує свою сміливу «веретеноподібну» схему дизайну для електричного майбутнього без решітки.
В іншому стиль дуже схожий на дизайн інших кросоверів Lexus із плавними контурами кузова, L-подібними задніми ліхтарями та написом на задньому люку. Якщо ви відноситесь до тих, хто хоче більше яскравості свого сімейного автомобіля, Lexus із задоволенням пофарбує ваш RZ у двоколірне фарбування з чорним капотом і верхньою частиною кузова. Але, на мою думку, EV найкраще виглядає в блідо-блакитній однотонній схемі фарби Ether.
Салон RZ здається знайомим завдяки чудовому 14,3-дюймовому сенсорному екрану з інформаційно-розважальним інтерфейсом Lexus, але придивіться ближче, і з’являться деякі нові функції. Низька приладова панель RZ з боку пасажира полегшує клаустрофобію, так само як і плаваюча центральна консоль із відділенням для зберігання речей – необхідність, оскільки наявні радіаційні обігрівачі під панеллю виключають звичайний бардачок. Підвищуючи ефективність, надаючи тепло безпосередньо водієві та передньому пасажиру, радіатори добре справляються зі своєю роботою, зберігаючи ваше серце теплим без використання менш ефективного дифузного нагрівача HVAC.
Дизайн чудовий, тим більше, що кабіна виконана з таких приємних матеріалів. RZ 450e Premium отримує сидіння зі штучної шкіри NuLuxe, тоді як Luxury отримує оббивку із замші з мікрофібри, а також м’яке кермо NuLuxe і дверні панелі з мікрофібри виглядають на обох. М’який на дотик пластик є скрізь, куди часто потрапляють ваші руки, а тверді поверхні видно на рівні колін і нижче. Підтримуючі та зручні передні сидіння залишають бажати кращого, а просторий задній відсік підводить лише висока підлога – необхідність для акумулятора на 71,4 кіловат-годин.
На жаль, цей акумулятор забезпечує лише середній запас ходу, коли він повністю заряджений. Пробігши 220 миль з 18-дюймовими колесами або 196 миль з 20-дюймовими колесами (як перевірено), RZ 450e поступається своїм двомоторним суперникам Q4 E-Tron на 236 миль, GV60 Advance на 248 миль і 307 миль. Lyriq. Це не було б великою проблемою, якби RZ заряджався швидше, ніж його конкуренти, але зі швидкістю швидкої зарядки постійним струмом 150 кіловат Lexus знову відстає. Хоча це число збігається з Audi, Lyriq може заряджатися на 190 кВт, а GV60 може встановити лічильник на 250 кВт.
RZ заряджається від 0 до 80 відсотків приблизно за 30 хвилин на швидкому зарядному пристрої постійного струму, забезпечуючи йому від 260 до 280 миль залежно від вибору колеса. Дайте Lyriq той самий час на той самий зарядний пристрій, і ви отримаєте 295 миль діапазону, тоді як Genesis заявляє про додаткові 176 миль за коротші 18 хвилин. Навіть при домашньому заряджанні бортовий зарядний пристрій Lexus потужністю 6,6 кВт нижче середнього порівняно зі стандартними зарядними пристроями Audi ( 9,6 кВт), Cadillac (19,2 кВт) і Genesis (11,0 кВт).
До честі Lexus, його менший і легший акумулятор забезпечує кращу енергоефективність, ніж будь-який з конкурентів, що може бути переконливим для покупців, які мають зручний і регулярний доступ до зарядки. Крім того, компанія дозволить клієнтам RZ позичити будь-яку іншу модель Lexus у свого місцевого дилера з 30 безкоштовними днями оренди протягом перших трьох років володіння. Це могло б заспокоїти людей, які насторожено ставляться до далеких відрізків електромобіля, дозволивши їм замість цього здійснювати сімейні подорожі на RX або ES.
З запасом ходу та швидкістю підзарядки нижче середнього Lexus RZ 450e 2023 року виглядає гірше на папері, ніж у реальному житті. Звичний, але футуристичний дизайн привабливий, і він приховує більш звичайну привабливу кабіну, оздоблену кращими матеріалами, ніж Audi Q4 E-Tron і Genesis GV60. Його чудові манери водіння яскраво сяють на відкритій дорозі (за умови, що швидкість не перевищує семи десятих або близько того), а пасажири отримують багато місця та кілька акуратних технічних іграшок для гри.
Крім того, хоча легко посміхатися добросовісності електромобілів RZ, його загальна ефективність викликає захоплення в сегменті, який має бути присвячений стійкості – аргумент, який придушується зменшенням віддачі від більшого, важчого акумулятора. Але хоча RZ 450e є достатньо хорошим електромобілем, щоб служити другим транспортним засобом – призначеним для коротких поїздок і щоденних поїздок – він, ймовірно, підходить лише для повного робочого дня для людей, які ніколи не залишають свій 296-мильний міхур.
З базовою ціною 59 650 доларів, включаючи пункт призначення , RZ пробирається нижче Genesis GV60 за 60 415 доларів і Cadillac Lyriq AWD за 62 090 доларів, але вище Audi Q4 E-Tron за 56 395 доларів і Volvo XC40 Recharge за 54 645 доларів .