«Електрифікація» може бути загальним терміном для гібридів, гібридів, що підключаються до електромережі, і електромобілів. Якщо говорити про гібриди, то Lexus є давнім лідером у сфері електрифікації, оскільки його гібрид RX випущений у 2005 році, що робить його першим гібридом від бренду класу люкс. Але якщо ви думаєте про електрифікацію як про перехід до електромобілів, картина змінюється. Lexus тільки зараз представляє свій перший електромобіль, RZ450e, у США, і його приголомшлива статистика видає той факт, що Lexus — і материнська компанія Toyota — без ентузіазму були призовниками в марші до акумуляторних двигунів.
Як і слід було очікувати, RZ базується на архітектурі e-TNGA нещодавно представленої Toyota bZ4X . Він поділяє 112,2-дюймову колісну базу Toyota, але Lexus приблизно на п'ять дюймів довший і трохи нижчий і ширший. У сімействі Lexus RZ на кілька дюймів коротший у довжину та нижчий за RX, але має таку саму колісну базу. Дивлячись на конкурентні електромобілі, Lexus відкидає більшу тінь, ніж Audi Q4 e-tron , Genesis GV60 , Mercedes-Benz EQB і Volvo XC40 Recharge , приблизно відповідає розміру Tesla Model Y і займає трохи менше місця в гаражі. просторішим, ніж Cadillac Lyriq .
Дизайн RZ450e
Без необхідності подавати повітря до великого радіатора, решітка "веретена" Lexus, що вражає око, відсутня, хоча форма імітується в скульптурі передньої частини. Невеликого повітрозабірника внизу достатньо для потреб RZ в охолодженні, і він включає жалюзі решітки. Додатковий освітлений логотип Lexus ($200) на носі автомобіля компенсує деяку частину відсутнього блиску. Затемнена C-подібна стійка є стандартною, і покупці також можуть обрати більш широке двоколірне оздоблення, яке має дах, центральну частину капоту та затемнений простір передньої решітки також у глянцевому чорному кольорі ($1200). Загальний стиль нагадує Lexus, де деталі деталізованіші, ніж у побратимів по виставочному залу. Задня кромка лінії даху, яка простягається назад і виступає з кузова, є найбільшим дизайном.
Усередині ми знаходимо зручний, гостинний простір для п’ятьох. Заднє сидіння має багато місця для колін і рівну підлогу. Вузькі передні стійки та пристойно великі вікна забезпечують гарний огляд. Салон RZ пропонує мінімальну кількість прикрас, високоякісні матеріали та типову для Lexus вражаючу якість виготовлення. У відповідності до зеленої тематики немає варіанту шкіряної оббивки: версія Premium має брендову синтетичну шкіру NuLuxe, тоді як модель Luxury має розкішну Ultrasuede. Як і bZ4X, Lexus пропонує радіаційні нагрівальні елементи в нижній частині приладової панелі для обігріву ніг пасажирів на передніх сидіннях (функція опціональна для Premium, стандартна для Luxury). Як результат, там немає бардачка, але є кубик під центральною консоллю разом із звичайним накритим контейнером для сміття та переднім лотком.
Водій стикається з м’яким трьохспицевим рульовим колесом або, за бажанням, рульовим хомутом (про це трохи пізніше). Останній отримав переміщену панель приладів, яка трохи вище та далі; всі версії мають цифрову апаратуру. RZ також представляє перемикач циферблатів. 14,0-дюймовий сенсорний екран, який є опціональним для RX, тут є стандартним, і він включає більшість елементів керування кліматом, включаючи сенсорний повзунок для швидкості вентилятора (є ручки температури та кнопки для переднього та заднього розморожувачів). Ви також вибираєте режими водіння на екрані. На щастя, на центральній панелі приладу та консолі є ручка регулювання гучності, а також низка кнопок. Дзеркалювання смартфона бездротове.
«Hey Lexus» викликає розпізнавання голосу для роботи інформаційно-розважальної системи, навігації та клімат-контролю — за умови, що автомобіль має активну підписку Drive Connect. Функція смартфона як ключа є ще однією функцією на основі підписки, для цієї функції потрібне Remote Connect, яке також надає можливість дистанційно запускати/зупиняти/контролювати заряджання, блокувати/розблоковувати двері, заводити автомобіль і налаштовувати клімат-контроль.
Спочатку RZ450e буде пропонуватися лише у формі з двома двигунами та повним приводом. (Одномоторна версія з приводом на передні колеса, ймовірно, з’явиться пізніше.) У порівнянні зі своїм двомоторним братом Toyota, Lexus отримав більш м’язистий передній двигун, який підвищує загальну потужність до 308 кінських сил і 320 фунт-фут крутного моменту. . Це здорове збільшення в порівнянні зі слабкими 214 конями Toyota, і це вигідно порівняно з двомоторними версіями EQB, Q4 і (базового) GV60. Але він сильно соромиться більш орієнтованих на продуктивність двомоторних електромобілів, таких як Model Y, Jaguar I-Pace , Ford Mustang Mach-E , GV60 з вищою комплектацією та Lyriq.
Акумуляторна батарея RZ знімається безпосередньо з одномоторного bZ, і він має скромні розміри з орієнтовною корисною ємністю 63,4 кВт-год. Як наслідок, запас ходу RZ, оцінений EPA, становить лише 296 миль для комплектації Luxury з 20-дюймовими колесами та 220 миль для версії початкового рівня Premium на 18s. Чи може Lexus представити акумулятор більшої ємності? На жаль, нам сказали, що платформа e-TNGA не може вмістити більший рюкзак, якщо колісна база не розтягнута.
Зауважте, однак, що номери RZ EPA наведені для автомобіля в нормальному режимі водіння. Є також режими Sport, Eco та Range, причому останні два повинні проїхати більше миль від заряду. Основна відмінність між режимами полягає в тому, що Range вимикає кондиціонер; інші зміни включають зусилля рульового керування та відображення акселератора. У звичайному режимі наш тест RZ450e Premium на швидкості 75 миль/год на шосе (проведений за температури навколишнього середовища трохи вище нуля) дав невтішний результат: лише 120 миль.
Коли приходить час підзарядки, RZ знову відстає від конкурентів. Його бортовий зарядний пристрій, також замінений на bZ4X, має мізерні 6,6 кіловат — порівняйте це з 9,6 кіловат для EQB, 10,9 кіловат для GV60, 11,0 кіловат для Q4 і XC40 і 19,2 кіловат для Lyriq. Повна зарядка за допомогою джерела рівня 2 повинна тривати всього 9,5 години. Максимальна потужність заряджання RZ становить 150 кіловат, і Lexus каже, що швидкий зарядний пристрій постійного струму заряджає повністю розряджену батарею до 80 відсотків за 30 хвилин. У нашому тесті підзарядки (знову ж таки при низьких температурах) пікова швидкість становила 102 кіловати, а середня – лише 36 кіловат протягом 86 хвилин, необхідних акумулятору для заряду від 10 до 90 відсотків. Як обхідний шлях обмеження діапазону RZ.
RZ не може бути електростанцією, але споряджена вага нашого тестового автомобіля 4617 фунтів є відносно стрункою для групи аналогів. Завдяки цьому електричний Lexus рухається жваво, незалежно від того, злітає з зупинки, роз’їжджає по двох смугах або виїжджає на автостраду. Ми виміряли час розгону до 60 миль/год за 4,6 секунди, тоді як у сценаріях проходження електричний Lexus розганявся від 30 до 50 миль/год за 2,5 секунди та від 50 до 70 миль/год за 3,8 секунди. RZ не забезпечує такої прямолінійної швидкості, як масл-кар, як деякі електромобілі, але він має бути досить швидким для цільової аудиторії.
Очікується, що ця аудиторія включатиме значну кількість прихильників бренду, і досвід водіння RZ, здається, їх задовольняє. Хоча вектор гальмівного моменту допомагає RZ проходити повороти, ми зафіксували 0,83 г бокового зчеплення, що є жахливим результатом, враховуючи, що на RZ були літні шини. Ми не думаємо, що цей автомобіль буде продаватися на основі його керованості. Плавна їзда, швидше за все, буде візитною карткою. Підвіска (стійки спереду, багатоважільна ззаду) вправно поглинає нерівності тротуару — як у м’якому кліматі південної Франції, де відбулася наша перша поїздка, так і під час другої поїздки по поганих вулицях удома. У двох моделях 20-дюймові колеса Luxury передавали трохи більше жорсткості на дорозі, ніж зручні стандартні 18 Premium, але лише трохи.
Тиха RZ так само відповідає бренду. Майже повна відсутність шуму космічної трансмісії електромобіля — лише в спортивному режимі його можна ледве почути. Ступінь регенерації підйому можна вибрати за допомогою пелюсток на кермі, і хоча це не так, як водіння однією педаллю, змішані гальма чудово лінійні та легко регулюються. Стандартне рульове управління досить легке в нормальному режимі, хоча більшість власників Lexus навряд чи будуть заперечувати; Спортивний режим додає трохи ваги. Для абсолютно іншого досвіду керування є хомут.
Система справді позбавляє від необхідності маневрувати кермом, наприклад під час паркування. А відсутній верхній обід колеса забезпечує трохи кращий огляд приладів, які переміщені трохи вище та далі (переміщуючи їх ближче до лінії зору водія). Тим не менш, Steer by Wire виглядає як багато налаштувань для невеликої користі — якщо ви просто не вважаєте, що його естетика відеоігор крута.
Якщо ви взагалі не бажаєте керувати автомобілем, Traffic Jam Assist дозволяє працювати без рук на головних магістралях зі швидкістю до 25 миль/год. Ексклюзивно для версії Luxury, це ще одна функція на основі передплати, яка потребує поточного облікового запису Drive Connect.
Також готова ціла фаланга звичайних автоматизованих помічників, і пара з них може заблукати на настирливу територію. Ми викликаємо монітор уваги водія, який чирикав на нас, коли ми спостерігали за рухом зліва та знову, коли ми керували сенсорним екраном. Ще одна незручність – це попередження про перевищення швидкості, яке видає потрійний сигнал, коли ви перевищуєте вказане обмеження. Обидва можна вимкнути, але це потрібно робити під час кожного перезапуску, і це багатоетапний процес.
Lexus оцінює RZ450e в 59 650 доларів США за комплектацію Premium і 65 150 доларів США за версію Luxury. Цей ціновий діапазон принаймні частково перекриває багато вищезгаданих електромобілів і (на даний момент) є трохи вищим за модель Y. Розглядаючи як Lexus, RZ450e пропонує багато, що подобається. Розглядаючи EV як EV, 450e важче продати. І Lexus, і Toyota доведеться докладати більше зусиль, якщо вони збираються повернути собі лідерство на цьому наступному етапі електрифікації.
Технічні характеристики 2023 Lexus RZ450e Premium
Тип автомобіля: передній і задній двигуни, повний привід, 5 пасажирів, 4-дверний універсал
ЦІНА
Базова/як перевірено: $59 650/$63 415
Опції: пакет технологій (цифровий ключ, проекційний дисплей, система допомоги при паркуванні), $1425; 20-дюймові колеса, $1240; преміальна ефірна фарба, 500 доларів; Пакет Cold Area (омивачі фар), 200 доларів США; цифрове дзеркало заднього виду, 200 доларів; підсвічений передній значок, 200 дол
СИЛОВИЙ ТРАНСМІСІЙ
Передній двигун: синхронний змінний струм із постійним магнітом, 201 к.с., 196 фунт-фут
Задній двигун: синхронний змінний струм із постійним магнітом, 107 к.с., 124 фунт-фут
Комбінована потужність: 308 к.с.
Комбінований крутний момент: 320 фунт-фут
Акумулятор: рідинний охолоджений літій-іонний, 63,4 кВт-
год. Бортовий зарядний пристрій: 6,6 кВт
Пікова швидкість швидкої зарядки постійного струму: 150 кВт
Коробки передач, F/R: прямий привід
ШАСІ
Підвіска, передня/задня: стійки/багатоважільна
гальма, передня/права: 12,9-дюймовий вентильований диск/12,5-дюймовий вентильований диск
Шини: Dunlop SP SportMaxx 060
F: 235/50R-20 104V Extra Load
R: 255/45R-20 105 Вт додаткового навантаження
РОЗМІРИ
Колісна база: 112,2 дюйма
Довжина: 189,2 дюйма
Ширина: 74,6 дюйма
Висота: 64,4 дюйма
Пасажирський об’єм, передній/правий: 55/47 футів 3
Вантажний об’єм, позаду передній/правий: 48/35 футів 3
Споряджена вага: 4617 фунтів