VR все ще може розглядатися як нішеве ігрове хобі, але воно забезпечує багато розваг як для ентузіастів, так і для звичайних фанатів, і в майбутньому є багато цікавого. Ми щойно розглянули нещодавно випущену Sony PlayStation VR 2 вартістю 550 доларів США , яка забезпечує найкращий у своєму класі досвід VR для консолей для власників PlayStation 5. Кількарічний Meta Quest 2 , автономна бездротова гарнітура за 400 доларів, досі залишається найкращою гарнітурою VR для більшості людей. Meta Quest Pro за 1500 доларів занадто дорогий, але майбутнього Meta Quest 3 варто почекати.
Ціни на нову гарнітуру віртуальної реальності сьогодні зростають , а минулого року Quest 2 підскочив у ціні. Незважаючи на це, пристрій усе ще пропонує повністю бездротовий досвід із доступом до великої бібліотеки фантастичних ігор . Його також можна підключити до ПК, щоб грати в такі ігри, як Half-Life: Alyx , або запускати різні додатки VR для ПК. Meta постійно вдосконалює своє програмне забезпечення з додаванням додаткових функцій.
Будь-хто в індустрії VR/AR, хто хоче досліджувати відстеження обличчя нового покоління або змішану реальність, міг би розглянути Quest Pro, але його висока ціна означає, що він не матиме сенсу для інших наразі. Майте на увазі, Meta випускає Quest 3 цього року за ціною, подібною до ціни Quest 2, і, можливо, з деякими функціями, які є в Quest Pro. ( Pico 4 дає деякі підказки щодо того, як можна оновити Quest 3.) Ви можете зачекати на нього чи на інші гарнітури віртуальної реальності на горизонті.
Очікується, що цього року Apple матиме якусь форму вдосконаленої гарнітури VR/AR , яка може бути дуже дорогою. Ймовірно, ми побачимо більше автономних гарнітур VR у ще менших розмірах із додатковими функціями змішаної реальності, які поєднують віртуальний і реальний світи за допомогою камер, які поєднують ваше оточення в досвіді. Quest Pro робить це, як і майбутній HTC Vive XR Elite .
VR залишається вражаючою, але все ще обмеженою пропозицією для більшості людей. Завдяки величезному прогресу у візуальних ефектах, відстеженні та загальній продуктивності апаратного забезпечення віртуальної реальності найкращі варіанти гарнітур віртуальної реальності стали більш реалістичними та ефектними. Досконаліші платформи метавсесвіту та соціальні світи також надали власникам віртуальної реальності більше можливостей для дослідження. Незважаючи на це, VR ще не стала необхідним продуктом.
Найпотужнішими програмами VR є ігри та фітнес. Для фітнесу окрема гарнітура, як-от Quest 2, є практично обов’язковою, щоб уникнути заплутування проводів і забезпечити можливість пересування.
Вам потрібна гарнітура, яка сумісна з вашим телефоном? Qualcomm просувається вперед у хвилі гарнітур віртуальної реальності та доповненої реальності, які підключаються безпосередньо до телефонів , але на даний момент програмне забезпечення для цих пристроїв ще триває. Ані Google, ані Apple поки що не підтримують VR на системному рівні для телефонів, а це означає, що пристроям доводиться знаходити незручні рішення. Але Apple, ймовірно, незабаром вирішить цю проблему.
Тим часом Samsung, Google і Qualcomm оголосили про партнерство для майбутніх продуктів, припускаючи, що гарнітура змішаної реальності може з’явитися в найближчі кілька років. Якщо вам потрібен пристрій, підключений до телефону, вам, мабуть, варто почекати та подивитися, як ці продукти Apple/Samsung/Google будуть працювати.
Якщо ви любите комп’ютерні ігри, гарнітура віртуальної реальності, підключена до комп’ютера, все ще пропонує найуніверсальнішу колекцію програмного забезпечення для захоплюючого досвіду віртуальної реальності, а також дозволяє використовувати цю гарнітуру для творчих і бізнес-інструментів. Зауважте, що потужніша система віртуальної реальності все одно буде здебільшого прив’язана до настільного комп’ютера чи ноутбука та може потребувати зовнішніх датчиків.
А як щодо консольних ігор? Застаріла оригінальна PlayStation VR все ще існує, але вам краще придбати PSVR 2, якщо у вас є PS5 і у вас є гроші (і не проти прив’язаного кабелю).
Ми періодично оновлюємо цей список найкращих гарнітур VR, але зауважте, що ціни можуть змінюватися.
Раніше Quest 2 коштував 299 доларів, але несподіване підвищення ціни до 400 доларів (або 500 доларів за версію з більшим об’ємом пам’яті) зробило 2-річну автономну гарнітуру VR від Meta ще дорожчою. Але навіть із збільшеною ціною Quest 2 залишається найкращою та найуніверсальнішою VR-гарнітурою на даний момент. Крім того, враховуючи, що для цього не потрібна ігрова консоль, телефон чи ПК, це найдоступніше.
Quest Pro за 1500 доларів пропонує оновлення дисплея, контролерів і додає такі функції, як краща змішана реальність і відстеження очей/обличчя, але його цінність для повсякденних дослідників VR не варта надзвичайної вартості. Quest 2 залишається рекомендованим вибором, доки Quest 3 не з’явиться пізніше цього року.
128 ГБ пам’яті базової моделі достатньо для зберігання десятків ігор і програм, хоча майте на увазі, що після покупки неможливо додати більше пам’яті. Meta також тепер дозволяє обходити облікові записи Facebook, хоча новий обліковий запис Meta все ще потрібен.
Quest 2 нагадує мені Nintendo Switch своєю універсальністю та веселістю, а також має зростаючу бібліотеку напрочуд ефективних програм для фітнесу. Quest 2 також можна підключати до ПК, щоб запускати більш просунуті програми з власної бібліотеки програм Steam або Meta за допомогою одного кабелю USB-C або бездротового зв’язку.
PSVR 2 коштує дорого ($550), і для роботи потрібна PlayStation 5. Він прив’язаний, а не бездротовий. Однак її HDR OLED-дисплей, якість графіки, вбудована функція відстеження очей і фантастичні розширені контролери, які мають ті самі вібрації та тригери адаптивного зворотного зв’язку, що й контролери PS5 DualSense, надають цій гарнітурі відчуття преміум-класу, яке робить її найкращими іграми . виступати на іншому рівні. Це може бути місцем приземлення для найкращих комп’ютерних VR-ігор, але зараз у ньому вже є деякі ексклюзиви, такі як Gran Turismo 7, Resident Evil Village і Horizon: Call of the Mountain.
PSVR 2 поки що не має програмного забезпечення типу соціального метавсесвіту, і він більше схожий на гарнітуру, призначену для простого запуску та гри у VR-ігри. Багато ігор для цієї гарнітури є портами ігор, які можна отримати на таких пристроях, як Quest 2. Однак у міру того, як з’явиться більше ігор, оптимізованих для цього апаратного забезпечення, PSVR 2 може швидко виділитися з автономного набору VR. Можливо, вам захочеться почекати й подивитися, що станеться, якщо ви не готові довіритися Sony зараз.
Якщо ваша ідея найкращої VR-гарнітури полягає в тому, щоб мати найкращу якість зображення в споживчій VR, HP Reverb G2 перемагає. Для серйозних геймерів (або шанувальників симуляторів гонок VR), мабуть, це ваш найкращий вибір. Роздільна здатність 2160x2160 на око та кут огляду 114 градусів є найкращими в цьому ціновому діапазоні, а легка зручна гарнітура також має фантастичні розкривні динаміки, розроблені Valve. Технічно це гарнітура змішаної реальності Microsoft Windows, яка віддає перевагу запуску в рідній екосистемі Microsoft Windows 10 VR, але вона поєднується з Steam VR і також працює з цими іграми та програмами. Вбудоване відстеження кімнат на основі камери легше налаштувати, ніж зовнішні базові станції Valve Index, але воно більш схильне до помилок відстеження. Включені контролери, засновані на дизайні контролера Microsoft VR, здаються більш незграбними, ніж контролери Quest 2 або контролери Valve Index. Крім того, накладні динаміки — це ваш єдиний вибір аудіо; немає роз'єму для навушників.
Гарнітура Valve не така передова, як на момент її дебюту в 2020 році, але сумісність апаратного забезпечення Steam VR і Vive, чудовий звук і модні контролери все ще роблять її апаратною частиною вартою уваги. Контролери Valve з «кулаками» чутливі до тиску та можуть відстежувати всі п’ять пальців, роблячи їх майже схожими на рукавички. Не всі програми використовують їх максимально ефективно, але апаратне забезпечення Valve сумісне з HTC Vive, який також побудовано на платформі Steam VR. Гарнітура Index має чудовий звук і чіткий дисплей із широким полем огляду, але її роздільна здатність не така хороша, як у конкурентів.
Чи варто чекати, щоб купити гарнітуру VR?
Це непогана ідея. З огляду на те, що Quest 3 і таємничий пристрій Apple очікується цього року, на шляху може з’явитися багато пристроїв, які будуть кращими за те, що є на даний момент. VR — це технологія, яка все ще розвивається, і компанії прагнуть до менших продуктів, які можна підключати до таких пристроїв, як телефони. Ймовірно, найкраще витрачати якомога менше, щоб уникнути інвестицій у застаріле обладнання.
Що мені слід шукати в гарнітурі VR?
Насправді це залежить від того, підключаєтеся ви до ПК чи ні... і чи плануєте ви працювати з ним. Існує багато Windows-сумісних гарнітур, але вони відрізняються роздільною здатністю дисплея. Чим вище, тим краще, як і ширше поле зору. Тепер гарнітури можуть оновлюватись із частотою до 120 Гц, і чим швидше вони оновлюються, тим природніше та плавніше відчувається рух VR. Більшість гарнітур віртуальної реальності для ПК мають схожі конструкції контролерів і можуть підключатися до робочих інструментів і програм. Що стосується портативності чи автономного комфорту, Quest 2 зараз не має великої конкуренції. Для геймерів із PlayStation 5 PSVR 2 — найкращий варіант. Також зверніть увагу на бібліотеки програм: у Quest є багато ексклюзивних ігор, гарнітури, підключені до Windows, мають багато сумісності з робочими програмами та експериментальними інструментами. PSVR 2 має власну бібліотеку ігор, які
Чи працює якась із цих гарнітур із телефонами?
Старий світ VR-гарнітур на основі телефонів, таких як Samsung Gear VR і Google Daydream, фактично мертвий. Значна кількість поточних варіантів додатків для iPhone, Android і VR навіть не працюють зі старими мобільними окулярами VR. Quest 2 справді має телефонну програму для потокової передачі вмісту для контролю батьками, може отримувати телефонні сповіщення та синхронізувати деякі дані про здоров’я під час тренувань, але вона все ще не повністю інтегрована з телефонами. Якщо віртуальна реальність на основі смартфонів повернеться, швидше за все, вона буде у формі невеликих гарнітур, які підключаються до телефонів через USB-C для контенту VR, ігор VR та інших цілей.