Lotus справедливо пишається досвідом у налаштуванні шасі, завдяки якому протягом десятиліть було створено стільки чудових дорожніх спортивних автомобілів. Тим не менш, британська компанія довгий час була агностиком, коли справа доходить до питання про те, де вона отримує свої двигуни. Список попередніх постачальників включає Ford, Renault, GM, Rover, Honda і Toyota. Тепер у цьому списку з’явилося нове доповнення: Mercedes-AMG, який виготовляє 2,0-літровий чотирициліндровий двигун із турбонаддувом, який приводить в дію початковий рівень Lotus Emira 2024 року.
Це двигун M139, який використовується в моделях, включаючи CLA45 і GLA45 , хоча Lotus отримує нижчий рівень налаштування. В ієрархії Emira він стоїть нижче існуючого V-6, який використовує наддувний 3,5-літровий двигун від Toyota, але розрив у продуктивності (також у ціні) між двома варіантами невеликий. Чотирициліндровий двигун видає 360 кінських сил, тоді як V-6 має 400 поні, а менший двигун виробляє трохи більше крутного моменту — 317 фунт-фут проти 310. Згідно з заявами Lotus, 2,0-літровий двигун розганяється до 60 миль на годину за 4,3 секунди. лише на десяту частину позаду V-6.
Ускладнює це порівняння той факт, що два двигуни не мають спільної трансмісії. V-6 має стандартну шестиступінчасту механічну коробку передач і опцію шестиступінчастої автоматичної коробки передач з гідротрансформатором. Чотирициліндровий двигун працює в парі виключно з восьмиступінчастою автоматичною коробкою передач з подвійним зчепленням, знайомою з трансмісії AMG з поперечним розташуванням. Маса нової коробки передач означає, що чотирициліндровий двигун ледве легший за шість, при цьому Lotus заявляє, що споряджена вага 3187 фунтів для 2,0-літрового автомобіля та 3212 фунтів для 3,5. Компанія каже, що новий задній підрамник із литого алюмінію сприяє зменшенню ваги на 26 фунтів — або на один фунт менше, ніж різниця.
Незважаючи на їхню близькість на папері, цей другий варіант Emira має зовсім іншу індивідуальність. Двигун AMG має величезну потужність, але виглядає менш складним, ніж V-6 з наддувом. На низьких обертах спостерігається помітна турбо-затримка, і навіть на вищих обертах потрібно кілька ударів, щоб прискорити його у відповідь на раптові натискання акселератора. Рядний чотиримотор також голосніший, ніж V-6, з вихлопною нотою, яка стає щебнішою на вищих швидкостях і ширшими отворами дросельної заслінки, на яку накладається велика кількість індукційного шуму та свисту від турбокомпресора. Усе це додає збудження, якщо не відчуття вишуканості. Коли ми вперше їздили на V-6 Emira, ми вважали, що його двигуну бракує характеру. Рядний чотиримісний цілком може мати забагато.
Як і в застосуванні Mercedes, коробка передач з подвійним зчепленням перемикає швидко та майже плавно, перемикаючи передачі набагато швидше, ніж це можливо з механічною коробкою передач V-6 (нам ще належить випробувати автоматичну роботу з гідротрансформатором шестициліндрового двигуна). Під час руху коробка передач змінює свою стратегію перемикання відповідно до того, який із динамічних режимів Emira вибрано. Але навіть у найм’якшому режимі Tour система агресивно знижує швидкість під час помірного збільшення дросельної заслінки, імовірно, щоб допомогти розкрутити турбонаддув. Спортивний режим забезпечує ще більш агресивний алгоритм і повну відмову від перемикання на найвищі передачі навіть під час руху. (А з восьмою передачею, яка обертається на 1500 об/хв при вказаній швидкості 65 миль/год, найвища передача є дуже високою.)
На щастя, ручний вибір передач простий і приємний завдяки приємним на дотик металевим пелюсткам перемикання передач за кермом. Коли електронний мозок коробки передач передбачає перемикання передач, перемикання передач здійснюється майже плавно — перемикання вгору під час прискорення або зниження під час гальмування. Але ми помітили недоліки. Було легко натиснути на обмежувач обертів під час перемикання на підвищену передачу за підказкою цифрової приладової панелі про перемикання на підвищену передачу, ніби дисплей трохи затримувався.
Трансмісія також часто плуталася, коли її просили виконати кілька перемикань на підвищену або нижчу передачу поруч, з паузою, яка часто була достатньо довгою, щоб викликати другий запит і ще більше плутанини. Головний селектор передач завжди знаходиться в центральному положенні і вимагає подвійного введення для перемикання передач. На ходу, штовхаючи його вперед, спочатку вмикається нейтраль; другий поштовх вперед необхідний, щоб увійти заднім ходом. Перехід від заднього ходу до руху — це той самий двоетапний процес, який трохи дратував.
Решта 2,0-літрового двигуна залишається подібною до V-6, забезпечуючи динамічну чистоту, якою найбільше відомий Lotus. Emira використовує електрогідравлічне рульове управління, а не повну електричну допомогу, і використовує пасивні, а не адаптивні амортизатори. Покупці автомобіля First Edition зможуть вибрати з двох різних варіантів шасі: твердіший Sport або м’якший Tour. Наш зразок автомобіля був спортивним, який їздив на додаткових шинах Michelin Pilot Sport Cup 2, призначених для треку, замість стандартних шин Goodyear Eagle F1.
На випробувальному треку Lotus Hethel комбінація була блискучою, забезпечуючи чудове зчеплення та мінімальну недостатню поворотність. Інженери Lotus по праву пишаються налаштуванням контролю стабільності, розробленим спільно з Bosch. У спортивному режимі система допускає значне пробуксовування задньої частини перед втручанням, але все одно вмикається до того, як ковзання перетвориться на обертання. На відміну від V-6, чотирициліндровий Emira не має диференціала обмеженого ковзання, але він ніколи не відчував браку тяги чи дисципліни навіть на кольцевих швидкостях.
Згадка про найочевиднішого суперника Еміри підводить нас до питання грошей. По правді кажучи, вибір чотирициліндрового Lotus не заощадить багато в порівнянні з V-6. У США повністю завантажений First Edition, який їздить тут, коштуватиме 99 900 доларів США до того, як буде додана ціна місця призначення, яка ще не визначена; відповідне V-6 First Edition коштує 105 400 доларів США. Обидва вони значно дорожчі за еквівалентний Porsche 718 — це Cayman S за 81 950 доларів і Cayman GTS 4.0 за 96 850 доларів. Базовий Emira 2,0-літровий буде слідувати. Ми не знаємо, наскільки це буде дешевше, але, безперечно, коштуватиме дорожче за 77 100 доларів, про які ми повідомляли ще в 2021 році , до того, як затримки у виробництві відклали дату запуску Emira у США.
Ми також можемо передбачити, що з’являться потужніші чотирициліндрові версії, і інсайдери Lotus визнають, що двигун AMG зрештою стане єдиною силовою установкою Emira.
Технічні характеристики 2024 Lotus Emira i4
Тип автомобіля: середньомоторний, задньопривідний, 2-пасажирський, 2-дверне купе
ЦІНА ( C/D EST)
Базова, 90 000 доларів США; Перше видання, $102 000
ДВИГУН
16-клапанний рядний 4-клапанний DOHC з проміжним охолодженням, алюмінієвий блок і головка, безпосереднє вприскування палива Робочий об’єм: 122 дюймів 3 , 1991 см 3
Потужність: 360 к.с. при 6600 об./хв.
Крутний момент: 317 фунт-фут при 3000 об./хв.
ТРАНСМІСІЯ
8-ступінчаста автоматична з подвійним зчепленням
РОЗМІРИ
Колісна база: 101,4 дюйма
Довжина: 173,7 дюйма
Ширина: 74,6 дюйма
Висота: 48,3
дюйма Пасажирський об’єм: 46 футів 3
Об’єм багажника: 4 фути 3
Споряджена маса ( C/D est): 3300 фунтів