У компанії Volvo було багато чого сказати про EX90, свій майбутній повністю електричний SUV. Анонсований у листопаді 2022 року, це автомобіль, який настільки насичений технологіями, що можна було б пробачити, якщо б ви подумали, що це просто смартфон на колесах. Технічні бренди, до яких Volvo звернулася, безсумнівно, свідчать про те, що завдяки платформі Drive від Nvidia, Snapdragon Cockpit і Google повністю інтегровані для безперебійного доступу до її програм.
Дизайн
Погляньте на Volvo EX90, і вам буде прощено, якщо ви подумаєте, що це Volvo XC90 . XC90 — це величезний автомобіль за європейськими стандартами, який велично домінує на дорогах і має ознаки дизайну Volvo протягом багатьох років. Фари Thor's Hammer є найочевиднішою ознакою, тут не просто денні ходові вогні, а відкриваються, щоб показати правильні фари позаду, коли вони вам потрібні.
Але, дивлячись на боки цього автомобіля, ці виражені плечі нагадують Volvo десятиліттями, більш обтічний погляд на квадратний вигляд, який Volvo пропонувала в минулому.
Тепер є закрита передня частина, хоча внизу все ще є лопаткові панелі, які можна відкривати та закривати, щоб забезпечити додатковий потік повітря, наприклад, щоб охолодити акумулятор під час заряджання. Задня частина автомобіля, мабуть, зазнала найбільших загальних змін, це набагато чистіший дизайн, ніж у XC90, набагато менш метушливий, а дрібні деталі, як-от дверні ручки врівень, зберігають гарну обтічну естетику.
Ті, хто має орлині очі, могли помітити щось незвичайне з бічними дзеркалами. Volvo зберегла скляне дзеркало (хоча воно тепер безрамне, що виглядає чудово), але воно сидить на ніжці, яка об’єднує камери. Це є частиною системи кругового огляду EX90, надаючи дані для розширення функцій допомоги водієві.
Найочевидніший елемент дизайну розташований на лінії даху. Над лобовим склом є виступ, на якому розташований лідар. На перший погляд здається, що на ньому має бути написано «таксі», але у Volvo пояснили нам, що це положення призначене для кращого огляду лідара. Він також повинен сидіти з гордістю, оскільки переднє скло можна розташувати лише під певним кутом, інакше лідар буде менш ефективним через відбиття всередині.
Ця нерівність лідара може розділити думки, але вона має фундаментальне значення для систем, якими Volvo оснастила автомобіль, щоб забезпечити вашу безпеку на дорозі та, зрештою, зробити подальші кроки до того, щоб стати автономним автомобілем . Volvo каже, що це один із найбезпечніших автомобілів на дорозі.
Новий інтер'єр
Як зараз прийнято для електромобілів , в підлозі EX90 є акумулятор із так званим дизайном скейтборду для платформи. Це означає низький центр ваги, а також більше простору в кабіні, тож у вас, наприклад, може бути рівна підлога.
Екологічність залишається важливою, оскільки перероблені та стійкі матеріали використовуються якомога ширше, як-от вовняні тканини. Перше враження - це просторість, з панорамним дахом (стандартна функція), що покращує освітленість салону. EX90 — це семимісний автомобіль із сидіннями третього ряду, що складаються з електроприводом, які швидко складаються, щоб збільшити простір для речей у задній частині. Є також маленький фрунк.
Ми не мали можливості відчути комфорт сидінь протягом тривалого періоду часу, оскільки ми ще не мали нагоди керувати автомобілем, але в салоні панує приємна мінімалістична атмосфера. Ця мінімальна тема — це те, за чим Volvo гналася протягом деякого часу, зменшуючи кількість кнопок і елементів керування.
Це відчувається в інтер’єрі: 15-дюймовий центральний дисплей керує майже всім, а інші кнопки – на кермі. На центральній консолі все ще є циферблат – зручно розташований, щоб ви не завжди тицяли по екрану, разом із зарядною панеллю для вашого телефону. В іншому випадку ви дивитесь на досить чисті лінії, що перемежовуються великою кількістю динаміків із 25-компонентної аудіосистеми Bowers & Wilkins.
Технологія інтер'єру
Дисплей водія в EX90 зведений до мінімуму, замість нього Volvo переносить деякі важливі деталі на проекційний дисплей, тоді як центральний екран піклується про все інше. Це не рідкість: Tesla виключила дисплей водія в багатьох моделях, тоді як майбутній VW ID.7 зробить те саме – лише основні елементи для дисплея водія, а решта на HUD.
Розглянута нами модель була передсерійним прототипом, тому внутрішні дисплеї не функціонували так, як вони функціонуватимуть у фінальній версії цього автомобіля, але ми бачимо, як вони еволюціонували від чогось на зразок XC40 Recharge . У нижній частині дисплея розташовані функції клімат-контролю з віджетами для важливих програм і багато місця для карт.
Важливо, що це система Android, яка використовує служби Google для живлення. Є карти Google і Google Assistant , які приймають ваші голосові запити. У Volvo заявили, що Unreal Engine працює на екрані, а Snapdragon Cockpit — усе. Все це залишається за лаштунками, однак важливішим є те, що ви можете підключити свій телефон для доступу до Android Auto або Apple CarPlay , як це можна зробити в інших автомобілях.
Ми насправді не знаємо, наскільки добре технологічне рішення сумісне з EX90, і це, ймовірно, буде останнім шматочком головоломки, який стане на місце. Існує багато іншого: є внутрішні радари для виявлення руху, ІЧ-камери для спостереження за уважністю водія, система лідарів, а також п’ять радарів, чотири камери ближнього радіусу дії, дві камери далекого радіусу дії, ультразвукові датчики тощо. , розроблений, щоб дати EX90 повне уявлення про те, що відбувається ззовні та всередині автомобіля.
Акумулятор і запас ходу Volvo EX90
Замість того, щоб керувати EX90, все, що ми можемо зробити на цьому етапі, це поговорити про те, що ми знаємо, і те, що ми знаємо з інших електромобілів Volvo у лінійці Recharge. Volvo EX90 оснащено акумулятором ємністю 111 кВт-год (загальний обсяг) із номінальним використанням 107 кВт-год. Це ставить його в той самий діапазон потужностей, що й BMW i7 або Mercedes EQS .
Запас ходу, який Volvo цитує, становить 600 км - 370 миль - WLTP. Звичайно, це має багато змінних, як і всі електричні діапазони, але ви повинні враховувати, що це транспортний засіб вагою 2750 кг, тому ви перевозите велику вагу. Але вказані діапазони становлять 21 кВт-год на 100 км, що дорівнює приблизно 3 милям на кВт-год. Якщо ви знайомі з електромобілями, ви знаєте, що це низька сторона, але знову ж таки, ми говоримо про величезний автомобіль. Звичайно, цифри в реальному світі можуть кардинально відрізнятися.
Але це також випускається як повнопривідна модель з потужністю 300 кВт або 380 кВт, причому остання пропонує час від 0 до 62 миль на годину менше ніж за 5 секунд, що є жахливо швидкою умовою для автомобіля такого розміру. Він також запропонує зарядку потужністю 250 кВт, яка (якщо ви знайдете зарядний пристрій, який підтримує таку потужність), зарядить вас миттєво.
У цій повнопривідній моделі також є певні технології для підвищення ефективності, оскільки задній двигун можна від’єднати, тож ви керуєте ним лише з передніх коліс. Це досить поширене явище в системах повного приводу, коли часто використовуються всі колеса для прискорення, а потім лише передні колеса для підтримки швидкості, коли ви досягаєте темпу. Він також запропонує розумне векторне розподілення крутного моменту, здатне розумно застосовувати потужність для підтримки зчеплення та підвищення продуктивності.
Звичайно, ми все ще чекаємо, щоб сісти за кермо та побачити, що дають ці цифри – ми очікуємо вдосконаленого приводу, подібного до існуючих моделей Recharge у лінійці Volvo.
Перше враження
Volvo EX90 поставив свій ринок на основі високого рівня технологій. Volvo все ще намагається втілити амбіції, щоб гарантувати, що жоден Volvo не потрапив у аварію та не спричинив її, і компанія переконана, що це найбезпечніша Volvo за всю історію. Він також готовий до майбутнього, здатний забезпечити більш високий рівень автономності водіння, що здебільшого стримується лише законодавством.
Але окрім усього цього, він також пропонує покупцям інший вид розкоші. Чисто електричних автомобілів такого розміру небагато — можливо, BMW iX , позашляховик Mercedes EQS — і ми вже знаємо з успіху XC90, що є апетит до способів ведення справ Volvo. Інтерес до Volvo EX90 вже був високий, але нам доведеться трохи почекати, щоб дізнатися про нього більше.