Напередодні цього кроку VinFast припинив виробництво автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння в третьому кварталі 2022 року, що негативно вплинуло на продажі VinFast на внутрішньому ринку В’єтнаму. Незважаючи на те, що загальні продажі легкових автомобілів у В’єтнамі зросли на 24% у 2022 році, продажі VinFast впали на 32% у порівнянні з минулим роком з приблизно 36 тисяч одиниць у 2021 році до лише 24 тисяч одиниць у 2022 році.
У січні 2023 року VinFast продав лише 358 одиниць. , падіння на 83% порівняно з аналогічним періодом минулого року порівняно з 2 тисячами одиниць у січні 2022 року. Враховуючи цю тенденцію, ми очікуємо, що продажі VinFast на внутрішньому ринку продовжуватимуть знижуватися до 11 тисяч одиниць або приблизно на 50% порівняно з аналогічним періодом минулого року у 2023 році через відсутність інфраструктури для BEV і той факт, що впровадження цих транспортних засобів в країні знаходиться на ранній стадії.
На нашу думку, ця стратегія передбачає, що компанія орієнтована на світовий ринок, а не на внутрішній ринок через:
Зростання світового попиту на BEV.
Невеликий розмір ринку легкових автомобілів у В’єтнамі – у 2022 році загальний обсяг продажів автомобілів із двигуном з двигуном і електромобілів склав 472 тисячі одиниць, а у 2023 році очікується близько 500 тисяч одиниць, що менше, ніж продажі BEV у США.
План продажів на розвинутих ринках покращить репутацію та впізнаваність бренду швидше, ніж старт на ринках, що розвиваються, таких як регіон АСЕАН.
Однак глобальний план компанії зараз стикається з новими викликами. Великі виробники автомобілів все частіше висувають плани щодо BEV. Це означає, що VinFast зіткнеться з більшою конкуренцією на ринку.
Початок виробництва на заводі в США може бути відкладено, тому моделі VinFast, виготовлені у В’єтнамі, можуть не претендувати на податкові пільги BEV у США відповідно до Закону про зниження інфляції (IRA). Варто нагадати, що VinFast планує шукати інвестиційне фінансування через первинне публічне розміщення акцій (IPO) у США. Однак IPO у США було перенесено з 2022 на 2023 рік, і, як повідомляється, VinFast втратила близько 1,3 мільярда доларів США та 1,4 мільярда доларів США у 2021 році та у 1-3 кварталах 2022 року відповідно.
Звичайно, деякі компанії повідомляють про збитки, але все одно приваблюють інвесторів і проводять успішні IPO, оскільки серед інвесторів існує очікування, що компанія буде прибутковою в майбутньому, оскільки вона має власну технологію або унікальний досвід. Однак технологія VinFast, схоже, покладається на партнерів, а не на власну розробку.
Якщо VinFast не зможе залучити кошти і продовжить приносити збитки, ми очікуємо, що компанія може переосмислити свою стратегію. Одне цікаве порівняння стосується тайської енергетичної компанії Energy Absolute. Energy Absolute оголосила про амбітний план входу в сегмент BEV. Компактний BEV «SPA1» був офіційно представлений у 2019 році, а поставка була запланована на 2020 рік. Тоді топ-менеджмент оголосив, що план змінився, і через жорстку конкуренцію бізнес BEV зосередиться на комерційних автомобілях, громадському транспорті та зарядних станціях. в сегменті легкових автомобілів BEV. Ми могли бачити, як VinFast йде подібним шляхом і зосереджується на інших сегментах, таких як двоколісні автомобілі на ринку АСЕАН.