Велика кабіна плюс чудова експлуатаційна економічність, хороший запас ходу та чудова надійність. Це була виграшна формула для Bombardier Challengers серії 600 протягом десятиліть. У 2007 році авіабудівник випустив модель 605, і її було продано майже 300 екземплярів до припинення виробництва в 2015 році. Модель 605 може здійснювати трансконтинентальні польоти зі швидкістю 0,82 Маха або розтягнути політ на майже 4000 морських миль, зменшивши його до швидкості лайнера 0,74 Маха. Усе це з кабіною, що має ширину майже як у Gulfstream G650.

BOMBARDIER CHALLENGER 605

На літаки, поставлені після 1 квітня 2013 року, надавалася п’ятирічна гарантія на 5000 льотних годин, що підкреслює впевненість Bombardier у довговічності літака 605. (До квітня 2013 року гарантія тривала три роки або 3000 годин польоту.) Незважаючи на те, що 605 славиться своїм ефективним тонким крилом, він все ще добре працює на короткій злітно-посадковій смузі з легкими навантаженнями та потужною здатністю гальмувати. І хоча цей літак може не мати всіх технологічних можливостей і витонченості керування, як його сучасники, його основна цінність залишається неперевершеною: великий салон, довгі ноги, і все це приблизно за 3000 доларів США на годину прямих експлуатаційних витрат.



У порівнянні зі своїм безпосереднім попередником, моделлю 604, 605 має на 200 фунтів більше корисного вантажу (палива, пасажирів, багажу чи обладнання), оновлену кабіну та кабіну, покращене освітлення, доступ до Інтернету з повітря та інші вдосконалення. Дизайн включає в себе низку уроків, отриманих під час розробки Bombardier Global 5000 з великим салоном на початку десятиліття. Результатом є літак, який виглядає більш просторим і значно комфортнішим.

Ви можете простежити походження Challenger до винахідника Learjet Білла Ліра. У 1970-х роках, коли ця серія починалася, малокамерні літаки Learjet і Citations потрапляли в немилість у деяких клієнтів, які хотіли більше простору в салоні, але не хотіли робити стрибок у щось таке велике, як Gulfstream.

Після того, як він продав свою компанію, Білл Лір розробив проект бізнес-джета з великим салоном, який, завдяки прогресу в аеродинамічних профілях і двигунах, можна було будувати та експлуатувати за ціною салону середнього розміру. Він продав свій дизайн Learstar 600 компанії Canadair (нині Bombardier), яка виготовила літак під псевдонімом Challenger. Літак залишається у виробництві сьогодні як модель 650 і став основою для неймовірно успішної лінії Bombardier регіональних реактивних літаків CRJ і серії Global серії Бізджет.



Містка кабіна об’ємом 1150 кубічних футів є найбільш відмінною рисою 650-го. Він пропонує шість футів простору над головою та рівну підлогу шириною трохи більше семи футів. (Ширина поперечної ширини становить 8,2 футів.) Зазвичай простір розрахований на дев’ять пасажирів і забезпечує велику гнучкість. Ви можете оснастити кабіну надзвичайно широкими одномісними кріслами для керівників, які повністю відкидаються, або тримісними диванами, спрямованими вбік, не жертвуючи простором між проходами та не створюючи тісного простору. Конфігурація з подвійним диваном особливо популярна серед операторів, які регулярно здійснюють трансатлантичні переправи.

Велика кабіна також полегшує розміщення та установку великих відеомоніторів та іншого розважального обладнання, а також меблевих підставок, таких як бічні поручні, креденси та столи для конференцій.

Challenger 600, 601 і 604 були революційними для свого часу, але коли в 2007 році з’явився 605, кабіна серії не оновлювалася з 1995 року. У наступні роки технологія кабіни зробила значний стрибок. Метою 605 було використання останніх досягнень без негативного впливу на базу сертифікації літака чи збільшення ваги. Цей останній пункт є критичним, оскільки власники використовували Challengers на все більш довших рейсах. Водночас Bombardier хотів спростити процес завершення, зберігаючи найпопулярніші варіанти клієнтів і додаючи нові. Тим не менш, компанія досягла нової ціни в 27 мільйонів доларів на цей літак частково завдяки якості зовнішньої та внутрішньої обробки, яка є однозначно утилітарною та потребує частішого оновлення.



Одна зміна, внесена в 605, стає очевидною ще до того, як ви навіть увійдете, оскільки вікна кабіни стали більшими, вищими та розташовані вище вздовж фюзеляжу. Це стосується давньої скарги на попередню модель Challenger 600: вам доводилося нахилятися на сидінні, щоб побачити вікна. Більші вікна та нові вікна збільшують площу огляду на 30 відсотків і пропускають більше світла.

Кабіна Challenger 605 має оновлену обшивку стелі та більш м’які контури, а також запозичила елементи з Global 5000, включаючи широке використання світлодіодного освітлення. Обшивка стелі забезпечує додаткові 2,5 дюйма простору для сидячих пасажирів. Столи з бічними стінками розгортаються врівень з виступом бічної стінки, що забезпечує чіткіші лінії та більш суцільну робочу поверхню. Бічна стінка, бічний виступ і панель з дадо були переміщені назовні, щоб збільшити і так щедру ширину кабіни на 1,1 дюйма. Елементи керування для пасажирів над головою були перероблені, щоб забезпечити більше простору над головою та об’єму кабіни, одночасно інтегрувавши всі системи в одному місці.

Камбуз також зазнав серйозних переробок. У новому камбузі більше місця для зберігання їжі, сміття, посуду та скляного посуду. Компанія Bombardier перемістила сенсорний екран системи управління кабіною (CMS) у верхній правий бік кухні, усунувши потребу бортпровіднику зазирати з-за рогу під час скидання елементів керування освітленням, середовищем і розвагами.



Цифрова CMS на базі Ethernet створена за моделлю архітектури, розробленої для Global 5000, і включає 17-дюймові монітори перегородки, блок керування РК-електроживленням головного сидіння, подвійний DVD-програвач, розповсюдження цифрових медіа, локальну мережу салону, інтегровану картографування польоту та вбудовані панелі керування на кожному місці. Варіанти включають Airborne Office з голосом, факсом і даними; 32-дюймовий телевізор і об'ємний звук в кормовій кабіні; та бібліотека аудіо/відео на вимогу. Ви також можете підключати ігрові порти, iPod і ноутбуки. Незважаючи на те, що ця технологія є можливою, зараз вона застаріла, і її заміна швидшою та потужнішою системою Wi-Fi коштуватиме понад 400 000 доларів США.

Компанія Bombardier розробила туалет так, щоб він був більш ергономічним. Унітаз вкоротили, раковина стала більшою, змішувачі накладні. Покупці мали на вибір три основні плани поверху: шість індивідуальних представницьких сидінь і тримісний диван; чотири одномісних представницьких сидіння, два двомісних сидіння в конференц-групі зі столиком і тримісний диван; або шість окремих представницьких сидінь, диван на три місця та розширений туалет. Довший лав забезпечує більше місця для зберігання гардеробу, але зменшує простір для ніг основної кабіни на 18 дюймів.



Кабіна 605 оснащена чотирма великими скляними дисплеями з на 55 відсотків більшою площею огляду та більшою чіткістю, ніж авіоніка Pro Line 4 у 604. Базовий пакет авіоніки включає систему Rockwell Collins Pro Line 21 та Integrated Flight Information System, яка надає пілотам доступ до електронних карт і схем. Доступні численні оновлення авіоніки, такі як покращене інфрачервоне бачення та останні мандати FAA, включаючи ADS-B.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *