Згідно з даними, опублікованими LMC Automotive (компанія GlobalData), у лютому продажі легкових автомобілів у США зросли.




Згідно з попередніми оцінками, у лютому продажі легкових автомобілів у США зросли на 9,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року до 1,14 мільйона одиниць. Хоча це було все ще нижче рівня до пандемії, це був надійний результат за стандартами останніх місяців. Зростання в порівнянні з минулим роком у лютому перевищило показники попередніх двох місяців, хоча слабкий стан ринку рік тому допоміг цьому зростанню в річному обчисленні.

General Motors був бестселером OEM сьомий місяць поспіль, хоча його частка на ринку помітно скоротилася порівняно з недавньою історією.

Незважаючи на збиток у річному обчисленні та продовження боротьби з дефіцитом запасів, Toyota Group повернула собі друге місце, поступаючись Ford Group у січні. Розрив між GM і Toyota Group становив близько 27 тисяч одиниць, тоді як GM випереджав Ford Group приблизно на 43 тисячі одиниць у січні.

Ford був брендом номер один у лютому, обігнавши Toyota приблизно на 10 тис. одиниць, але Toyota значно випередила Chevrolet – з відривом у 17 тис. одиниць – відступивши від Chevrolet на третє місце в січні. Ford F-150 знову став бестселером легкого автомобіля в лютому, приблизно на 6 тисяч одиниць випередивши Toyota RAV4.




GlobalData повідомила, що, враховуючи «захмарні середні ціни транзакцій, тривалу нестачу запасів для деяких виробників комплектного обладнання та економічну невизначеність», результати лютого перевершили очікування та можуть вважатися обнадійливим результатом.

Обсяг продажів у лютому оцінюється в 15,0 мільйонів одиниць на рік, порівняно з 16,0 мільйонів одиниць на рік у січні. Однак LMC зазначив, що січневий курс, схоже, був спотворений зміною сезону та унікальними умовами на ринку, через які брак пропозиції все ще стримує продажі в деяких випадках. У довгостроковій перспективі рівень продажів у лютому був кращим, ніж у всіх, крім двох місяців 2022 року – січні та жовтні. Середній рівень продажів за перші два місяці 2023 року — 15,5 мільйонів одиниць на рік — це вигідно порівняно із середнім показником у 14,4 мільйона одиниць на рік за той самий період 2022 року, що підтверджує думку LMC про те, що цього року ринок має деяке розширення.

Щоденний рівень продажу оцінюється в 47 700 одиниць на день, порівняно з 43 900 одиниць на день у січні. За попередніми оцінками, роздрібні продажі склали близько 928 000 одиниць, тоді як автопарк становив приблизно 217 000 одиниць, що становить близько 19,0% від загального ринку, що є найвищою часткою з березня 2020 року.

Девід Оуклі, менеджер відділу прогнозів продажів в Америці, LMC Automotive (компанія GlobalData), сказав: «Лютий був одним із найбільш оптимістичних місяців для автомобільного ринку США за останній час, хоча це слід розглядати в контексті нижчих обсягів, які ми спостерігали з початку дефіциту мікросхем та інших проблем із боку пропозиції. Однією з обнадійливих ознак лютневих результатів стало те, що відновлення, здавалося, стало більш широким, і бренди, які були надзвичайно пригнічені, демонстрували певні докази повернення до більш нормального рівня, оскільки запаси зростали. З іншого боку, слід зазначити, що продажі автопарків продовжують підтримувати ринок, навіть незважаючи на те, що роздрібні продажі є слабкими за історичними стандартами, результати лютого показують ледь будь-яке зростання порівняно з мінімумами минулого року.

«Тим не менш, після більш ніж двох років, протягом яких продажі автопарків були значно нижчими за середні історичні показники, попит на цьому каналі має залишатися високим, і це підтверджує нашу думку про те, що ринок у 2023 році зростатиме порівняно з минулим роком».

Очікується, що лютневі дані про ціну транзакцій покажуть рекордно високі показники для цього місяця року, оскільки різноманітність проданих транспортних засобів разом із постійним дисбалансом між попитом і пропозицією штовхає ціни вгору. Хоча зростання процентних ставок стає меншим, той факт, що вони все ще ростуть, створює додатковий тиск на тих, хто хоче фінансувати покупку автомобіля. На даний момент вплив цього фактора виглядає відносно обмеженим, враховуючи, що пропозиція все ще є обмеженням для продажів, але це, безперечно, те, що варто контролювати протягом року.

GM досягає вершини, Ford зростає

Після кількох місяців, протягом яких GM був виробником оригінального обладнання, який зріс найбільше в річному вимірі, у лютому цей титул перейняла Ford Group, оскільки її продажі зросли на 24,0% порівняно з 14,0% у GM. VW Group також зафіксувала більший приріст порівняно з GM у відсотковому вираженні на 20,7%. Хоча значною мірою це відображає той факт, що GM вже почав оговтуватися від найгіршої нестачі товарних запасів рік тому, у той час як Ford боровся більшою мірою, частка ринку GM справді знизилася до 16,2% у лютому порівняно з 17,6% у лютому січня. RNM показав кращі результати, ніж останнім часом, оскільки Nissan, здавалося, демонстрував ознаки відродження, отримавши найкращу частку ринку за 11 місяців.

Серед основних OEM-виробників Stellantis спостерігав найбільше падіння порівняно з минулим роком на 10,8%.

Компактний позашляховик непреміум-класу знову став лідером у сегменті в лютому з часткою ринку 18,7%, що на 1,2 п.п. більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Як і в січні, позашляховики середнього розміру непреміум-класу посіли друге місце з показником 16,4%, що на 0,6 п. п. менше в річному обчисленні. Великі пікапи показали дещо слабший місяць з часткою 13,7%, що на 0,3 п. п. у річному обчисленні. У лютому пікапи все ще змогли перевершити продажі автомобілів, але лише з відносно невеликим відривом приблизно у 8 тисяч одиниць.

Прогноз продажів у США на 2023 рік покращено

Сильніші, ніж очікувалося, показники в лютому та подальше відновлення обсягів автопарку підштовхнули прогноз продажів легкових автомобілів у США до 15,0 мільйонів одиниць, що на 9% більше, ніж у 2022 році, і на 50 000 одиниць більше, ніж минулого місяця. Економіка також є сильнішою, ніж очікувалося на початку року, оскільки споживачі залишаються стійкими у своїх витратах, а ринок праці залишається стабільним. Це може перенести помірну рецесію на пізніший період у 2023 році.

Спостерігається зростання запасів транспортних засобів, оскільки денна пропозиція зросла до 40 днів у січні, а рівень запасів зріс на 60% порівняно з січнем 2022 року. Однак рівень все ще майже на 50% нижчий від рівня до пандемії. Очікується, що у 2023 році збій у виробництві в Північній Америці становитиме 960 000 одиниць, порівняно з 1,9 мільйона одиниць у 2022 році. Нещодавні скорочення у Ford і GM також свідчать про те, що запаси будуть точно керуватися попитом, і існує менший ризик значного збільшення продажів. зростання не витримує.

Джефф Шустер, голова Automotive Group і виконавчий віце-президент GlobalData, додав: «Ризик може схилитися вгору, якщо темпи відновлення автопарку триватимуть і роздрібний ринок збережеться. Однак до 2023 року залишилося багато злітно-посадкової смуги, і доступність є перешкодою, яка тримає деяких споживачів на узбіччі навіть під час відновлення запасів».