Після рекордного 2022 року Kia збільшила свої амбіції щодо продажів, доходів і прибутку на 2023 рік. Позашляховики мають вирішальне значення для досягнення цих цілей, особливо одна модель.
Власні дані компанії показують, наскільки успішно виступив Sportage у 2022 році: його 452 068 глобальних продажів легко перевищили загальні показники Seltos (310 418) і Sorento (222 570). Загальний обсяг склав 2,9 мільйона автомобілів, при плані на цей рік 3,2 мільйона.
Довше, і ще довше
Подібно до того, як Toyota RAV4 стала набагато досконалішою за кілька поколінь, так само й сьогоднішній конкурент Sportage. Кожна з них виросла та вийшла з оригінального сегменту, ставши надзвичайно популярною моделлю на основних ринках.
Хоча існує багато аналогій з RAV4, Kia пішла краще, коли справа дійшла до редизайну останньої моделі серії NQ5. Так, є силові агрегати ICE, HEV і PHEV, але Sportage також доступний у двох варіантах довжини. Це виявилося головною відмінністю в деяких регіонах.
Багатокраїнне виробництво
Світ вперше побачив NQ5 у червні 2021 року, а незабаром після цього на заводі в місті Кванджу почалося виробництво для внутрішнього ринку компанії.
Наступною була Європа, головний регіон для Sportage четвертого покоління. Завод у Жиліні в Словаччині виробляє модель довжиною 4515 мм, тоді як завод у США (Вест-Пойнт, Джорджія) виробляє альтернативу з подовженим кузовом 4610 мм для ринків Північної Америки. Їх легко відрізнити завдяки додатковому склінню між C і D стійками. Крім того, кузов LWB має лише одне вікно в кожній задній двері.
Рекордні продажі у Великобританії
Kia завершила 2022 рік із найкращим результатом, вперше досягнувши шестизначного показника (100 191) і ставши шостим брендом. Було навіть кілька місяців, коли корейська марка перемогла всіх інших і зайняла лідерство на ринку. Попит на Sportage і, зокрема, на бензиново-електричні варіанти став головним чинником цього.
Гібриди та гібриди, що підключаються до електромережі, надзвичайно допомогли збільшити продажі цієї моделі у Великобританії до 197 626 у період з 2016 по 2021 рік (четверте покоління) порівняно з лише 10 879 для першого Sportage. Ця оригінальна модель приземлилася тут у 1995 році та залишалася у продажу до 2003 року.
NQ5, ймовірно, буде доступний до кінця 2026 року, тому є достатньо часу, щоб побити потенційний новий рекорд продажів. Чи станеться це, незважаючи на відсутність опції EV?
MHEV, HEV або PHEV ?
Це залежить від країни, але остання модель поставляється з бензиновим, дизельним, гібридним або гібридним двигуном. Британські покупці можуть вибрати один із трьох 1,6-літрових силових агрегатів: м’який гібрид на бензині, HEV або PHEV.
Гібрид, що підключається до мережі, є, мабуть, найпривабливішим варіантом для бізнес-користувача, але гібрид не такий дорогий, як PHEV преміум-класу. Це робить HEV кращим вибором для багатьох покупців.
Випробуваний у формі GT-Line S за 39 950 фунтів стерлінгів, гібрид має передній привід, хоча також існує варіант повного приводу за ціною від 41 550 фунтів стерлінгів. Порівняйте це з найдешевшим PHEV, який коштує 39 900 фунтів стерлінгів у меншій комплектації GT-Line і зростає до 45 100 фунтів стерлінгів за GT-Line S. До речі, гібриди, що підключаються до електромережі, мають повний привід у стандартній комплектації.
HEV Sportage використовує той же чотирициліндровий бензиновий двигун 1.6 T-GDI з турбонаддувом потужністю 132 кВт (180 к.с.), що й PHEV. Тяговий електродвигун з постійними магнітами додає 44,2 кВт, а ємність літій-іонної полімерної батареї становить 1,49 кВт-год. Сукупна потужність становить 169 кВт (230 к.с.).
Як і в найкращих бензиново-електричних системах, інколи не видно, коли двигун увімкнено. Kia замінила шестиступінчасту автоматичну трансмісію eCVT, і це був мудрий вибір з точки зору непомітності перемикання передач.
Майже 50 миль на галлон
Коробка передач, здається, постійно прагне знизити свої два найвищі передавальні числа, а 350 Нм (258 фунт-фут) крутного моменту допомагають цьому, що забезпечує ефективну роботу. Офіційна економія становить 48,7 миль на галлон. Мій власний середній показник покращився в порівнянні з загальним показником трохи більше ніж на одну милю на галон.
Kia цитує 7,7 секунд до 60 миль на годину, максимальну швидкість 120 миль/год і 132 г/км CO2 у формі переднього приводу. Що стосується відображення того, наскільки важкими автомобілі продовжують ставати, то його вага 1649 кг не здається надто поганим для добре обладнаного позашляховика сегмента C.
Преміальний інтер'єр
Як сімейний автомобіль, Sportage HEV пропонує великий простір, включаючи багажник об’ємом 587 літрів, який збільшується до 1776 літрів із опущеними спинками. Місткість багажника також не порушується акумулятором, оскільки Kia розташувала його під заднім сидінням.
Інтер’єр Kias загалом стає все кращим, відмінним прикладом є Sportage. Пластик став м’якшим, ніж раніше, є багато приємних деталей, таких як висувні підстаканники, які дають більше місця для зберігання, коли вони не розгорнуті, а кластер цифрових вимірювальних приладів не може бути чіткішим. Диск перемикання передач автоматичної коробки передач також служить прикладом для суперників, як зробити так, щоб таке керування працювало ідеально та виглядало чудово.
Щось, що не ідеально, так це розташування зовнішнього фіксатора дверей багажника, яке у версіях без електричного відкривання означає брудні пальці взимку. Ця ж помилка стосувалась і попереднього Sportage: чому б не поставити його вище?
Не сплутайте нову модель зі старою
Відділ дизайну Kia подбав про те, щоб нова модель вирізнялася. Зокрема, ліхтарі у формі бумеранга надають автомобілю виразного вигляду в передній частині.
Для водіння Sportage використовує ту саму формулу надійного керування. І це те, чого хоче ринок, навіть якщо надання кермовому керуванню трохи більше ваги, безсумнівно, також може залучити тих, хто віддає перевагу Kuga. Немає ніякого недоліку комфорту, хоча, ймовірно, допомогла остання платформа Hyundai Motor Group N3 і подовжена колісна база.
Резюме
Стара модель зуміла стати неперевершеним успіхом не лише в Європі, але й у Північній Америці, Південній Кореї та навіть Китаї, а тепер цей новий Sportage пропонує ще більш привабливий пакет.
Буде більше електрифікованих Kias
Незабаром світ побачить наступну модель із серії EV-plus-номерів бренду, EV9. Цей п’ятиметровий електричний позашляховик має дебютувати 15 березня та обіцяє максимальний запас ходу 540 км. Платформою є E-GMP, а виробництво здійснюватиметься на заводі Sohari 1 у Кореї.
Цього року також відбудуться зміни в середині циклу для Sorento, включаючи його похідні HEV і PHEV. Підтяжку обличчя, оновлення інтер’єру та деякі коригування силових агрегатів має бути оголошено в третьому кварталі та, ймовірно, досягне Європи наприкінці року.
Іншим великим продавцем Kia у цьому регіоні є Ceed. І хоча нинішнє покоління існує лише з 2019 року, його слід замінити наступного року. І хоча потужність PHEV є ексклюзивною для універсалу, наступного разу вона, безсумнівно, також буде запропонована в кузові хетчбек. Як і Sportage, виробництво буде здійснюватися на заводі в Жиліні в Словаччині.