Минулого року Peugeot 208, можливо, нарешті потіснив Volkswagen Golf з його 14-річного панування як найпопулярніша лінійка автомобілів у Європі , але німецький бренд все одно очолив чарт продажів електромобілів.

Згідно з даними JATO Dynamics, у 2022 році реєстрація електрифікованих транспортних засобів (BEV, PHEV, EREV, FCEV) у Європі досягла нового рекорду в 2,59 млн одиниць. У річному обчисленні обсяги зросли на 15%, а порівняно з 2020 роком – на 92%.

У 2019 році – до того, як пандемія Covid-19 вразила європейські ринки – було зареєстровано 561 000 одиниць, але з тих пір частка ринку електромобілів зросла з 3,6% до 23% минулого року – обсяги збільшилися на 362%.




Глобальний аналітик JATO Феліпе Муньос сказав: «Швидке зростання попиту на електромобілі є наслідком постійної державної підтримки через стимули та зміни споживчих настроїв завдяки підвищенню обізнаності щодо доступної пропозиції продуктів».

BEV стимулюють зростання

Минулого року BEV (електричні транспортні засоби на акумуляторах), або чисті електромобілі, становили 60% усіх зареєстрованих електромобілів. У той час як реєстрація PHEV (гібридних електромобілів, що підключаються до електромережі) знизилася, BEV зафіксували зростання на 29% між 2021 і 2022 роками
до 1,56 млн одиниць – новий рекорд для Європи. Майже 14 із кожних 100 нових автомобілів, зареєстрованих у Європі минулого року, приводилися в дію виключно електричною силовою установкою.

Країнами-лідерами за часткою ринку BEV були Норвегія (79%), Швеція (33%), Нідерланди (23%) і Данія (21%), за якими йшли Фінляндія, Швейцарія та Німеччина з 18%.

Дивлячись на коливання частки ринку, найбільш значне зростання спостерігалося в Норвегії (+16 пунктів), Швеції (+14 пунктів), Фінляндії (+7,5 пункту), Данії (+7,3 пункту) та Ірландії (+6,7 пункту).
Італія (-0,9 пункту) була єдиним ринком, який спостерігав падіння між 2021 і 2022 роками.




Група VW лідирує в BEV

У 2022 році Volkswagen Group очолювала ринок BEV з 349 200 зареєстрованими одиницями та часткою ринку 22,4%. Це сталося завдяки високому попиту на електричні позашляховики та Cupra Born. Незважаючи на це, автовиробник не зміг отримати частку ринку через низьку продуктивність ID.3 і кінець e-up.

Минулого року VW втратив майже три пункти частки ринку завдяки Tesla , Stellantis , BMW Group, Geely Group і кільком китайським виробникам електромобілів. Незважаючи на 35% падіння кількості реєстрацій Model 3 – найбільш продаваного в Європі BEV у 2021 році – Tesla помітила зростання обсягів на 38%, обігнавши Stellantis, і зайняла друге місце в рейтингу BEV за OEM. Це стало можливим завдяки високому попиту на Model Y, яка очолила рейтинг за моделлю на дев’яти європейських ринках, тоді як Model 3 лідирувала на трьох.

Stellantis також отримав частку ринку завдяки продуктивності Fiat 500 і Opel/Vauxhall Mokka. BWM Group спостерігала збільшення обсягів на 75% в результаті високого попиту на i4 та iX, перевершивши конкурента Mercedes-Benz, на який вплинув спад у Smart.

Geely (власник Volvo та Polestar) і китайські OEM-виробники спостерігали більше ніж удвічі реєстрацію BEV між 2021 і 2022 роками. Результати першого були зумовлені високим попитом на Polestar 2, Volvo XC40 і C40 у Швеції, Норвегії, Німеччині та Великобританія.

Серед китайських автовиробників, що працюють у Європі, на MG припадає більшість реєстрацій нових автомобілів (80%) із збільшенням на 111% до 49 200 одиниць.




Найбільш продавані BEV

Tesla очолила загальний рейтинг за моделями з Model Y і Model 3. Реєстрація позашляховиків Tesla перевищила 137 000 одиниць, тоді як американський виробник зареєстрував 91 500 одиниць свого седана – у 2021 році зареєстровано 141 400 одиниць Model 3. Успіх Model
Y прийшов за рахунок моделі 3 через зростання популярності позашляховиків, на частку яких припадав 51% від загальної кількості реєстрацій BEV. Така ж тенденція спостерігалася у випадку Volkswagen ID.3 (хетчбек) і ID.4 (позашляховик) – реєстрація ID.4 зросла на 23%, тоді як реєстрація ID.3 знизилася на 24%.

Fiat 500 від Stellantis посів четверте місце в рейтингу моделей із збільшенням кількості реєстрацій на 49% завдяки високому попиту в Німеччині та Франції – найбільших ринках. Електрична версія 500 зайняла 37% від загальної кількості реєстрацій моделі. Інші найкращі моделі включають Dacia Spring (+76%), Hyundai Ioniq 5 (+73%) і Polestar 2 (+66%). Серед останніх запусків Renault зареєструвала 32 600 одиниць електричного
Megane (46% від загальної кількості); Cupra 32 400 Борна; BMW 25 500 i4;
Volkswagen 21 100 одиниць ID.5s; Volvo 18 100 одиниць C40; і Mercedes 16 400 EQB.