Повідомляється, що Європейська комісія погодилася запропонувати законний шлях для звільнення автомобілів, які працюють на електронному паливі, від поступової відмови ЄС від 2035 року нових транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння, щоб вирішити суперечку з Німеччиною щодо основної кліматичної політики Європи щодо автомобілів.




За даними Reuters, міністерство транспорту Німеччини тижнями блокувало плани Європейського Союзу заборонити продаж нових автомобілів з викидами CO2 у 2035 році, вимагаючи виключення для автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння, які працюють на електронному паливі.

У документі Комісії, з яким Reuters ознайомилося в понеділок, показано, як ЄС планує надати це виключення відповідно до угоди, укладеної Берліном і Брюсселем пізно в п’ятницю.

Коли країни ЄС затвердять закон про поступове скасування до 2035 року, Комісія створить нову категорію транспортних засобів ЄС для автомобілів, які можуть працювати лише на паливі з нейтральним вмістом вуглецю, йдеться у звіті.

Потім Комісія представить інший регламент, який визначає, як ці автомобілі можуть сприяти досягненню цілі до 2035 року, йдеться в документі, повідомляє Reuters.

Це матиме форму делегованого акту – типу закону, який було важко відхилити країнам ЄС і законодавцям. Як додаткове запевнення для Німеччини, Комісія заявила, що якщо цей закон буде відхилено, вона «піде іншим законодавчим шляхом», щоб дозволити продаж автомобілів на електропаливі.

Агентство Reuters повідомило, що угода проклала шлях для міністрів країн ЄС, щоб у вівторок остаточно схвалити закон про поступове припинення виробництва нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння до 2035 року, що дозволить йому набути чинності.




Згідно зі звітом, Італія, яка хоче, щоб автомобілі, які працюють на біопаливі, також була звільнена від поступового припинення 2035 року, у понеділок безуспішно намагалася відкласти голосування.

Попит Німеччини був підтриманий частиною автомобільної промисловості країни.

Не дивно, що виключення було розкритиковане борцями за клімат.

Агентство Reuters зазначає, що опозиція Берліна виникла в останню хвилину, незважаючи на те, що країни ЄС і Європейський парламент минулого року погодили угоду щодо закону про поступове скасування двигунів внутрішнього згоряння. Це засмутило деяких дипломатів ЄС, які заявили, що це може надихнути уряди блокувати інші ретельно узгоджені угоди щодо кліматичної політики, додається у звіті.