Парламент ЄС затвердив нові цілі щодо скорочення викидів CO2 для нових легкових і легких комерційних автомобілів.
340 голосами «за», 279 «проти» та 21 утримався, депутати Європарламенту схвалили угоду, досягнуту з Радою Європейського Союзу щодо перегляду стандартів викидів CO2 для нових автомобілів і фургонів відповідно до посилених кліматичних амбіцій ЄС.
ЄС заявив, що нове законодавство встановлює шлях до нульових викидів CO2 для нових легкових автомобілів і легких комерційних транспортних засобів у 2035 році (ціль для всього автопарку ЄС скоротити викиди CO2, що виробляються новими автомобілями та мікроавтобусами, на 100% порівняно з 2021 роком). Проміжні цілі скорочення викидів до 2030 року встановлено на 55% для легкових автомобілів і 50% для мікроавтобусів.
Виробникам, відповідальним за невеликі обсяги виробництва протягом календарного року (від 1000 до 10 000 нових автомобілів або від 1000 до 22 000 нових мікроавтобусів), може бути надано відступ до кінця 2035 року (ті, хто реєструє менше 1000 нових транспортних засобів на рік, залишаються звільненими).
Електронне паливо
Однак Європейська комісія заявила, що створить законний шлях для продажу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, які працюють на так званому «електронному паливі», і після 2035 року. Це сталося після інтенсивного лобіювання з боку німецького уряду. Porsche є однією з компаній, зацікавлених у використанні електронного палива з нульовим викидом CO2 . Кажуть, що Ferrari також приваблює ідея електронного палива, яке дозволить ДВС працювати після 2035 року та уникнути важких акумуляторів, встановлених на розкішних автомобілях. Однак, на думку аналітиків, електронне паливо коштує високо, і наразі воно не виробляється в масштабах.
Електронне паливо вважається вуглецево-нейтральним, тому що, незважаючи на те, що воно використовує двигуни внутрішнього згоряння і, отже, викидає CO2 і створює шкідливі викиди з вихлопної труби, саме рідке паливо виробляється з використанням уловлених компонентів CO2 і відновлюваної енергії. Передбачається, що це компенсує викиди CO2 з вихлопної труби та робить їх CO2-нейтральними в цілому.
Деякі аналітики кажуть, що вони є непотрібним відволіканням від енергетичного переходу автомобільної промисловості на електромобілі. Існує також підозра, що можливе подальше відступлення від викопного палива, якщо буде зроблено виняток для рідкого електронного палива в ДВС.