Хоча в Європі дані про запаси не є загальнодоступними, останні події підкреслили, що рух запасів є критичним компонентом, коли справа доходить до розуміння ймовірної зміни обсягів виробництва.




Після краху Lehman Brothers у 2008 році виробники оригінального обладнання одразу зіткнулися з падінням обсягів ринку. Вони відповіли скороченням виробництва, щоб мінімізувати незаплановані або непотрібні запаси. Але масштаби кризи були такими, що ця реакція виявилася надто повільною, в результаті чого на кінець 2008 року європейські виробники комплектного обладнання мали близько одного мільйона легких транспортних засобів, усі вони застрягли в ланцюжку постачання та не відповідали вимогам. Звичайно, такі потрясіння не рідкість.

Після буму возз’єднання Німеччини європейський ринок зазнав краху в 1993 році. Нещодавно, із спалахом пандемії COVID-19 і подальшими карантинами, європейські виробники оригінального обладнання спостерігали збільшення поставок понад 115 днів у першому кварталі 2020 року. Ідеал рівень європейської денної пропозиції становить приблизно 60 днів, тобто регіон був переповнений на 55 днів!

Європейські OEM-виробники були змушені значно скоротити збірку, в той час як вхідні замовлення сповільнилися, оскільки обидва постраждали від нестачі мікросхем. Незважаючи на те, що вплив дефіциту мікросхем останніми місяцями покращився, повної нормалізації поставок напівпровідників не очікується протягом цього року. Крім того, нещодавня зміна підходу Китаю до боротьби з COVID-19 призведе до стрімкого сплеску місцевих збоїв у постачанні, а побічні ефекти поширяться на ширші ланцюги поставок автомобільної промисловості.




Але є хороші новини – європейські товарні запаси практично не змінилися з початку минулого року, на відміну від скорочення запасів понад мільйона автомобілів, яке відбулося протягом 2021 року (це гірше, ніж у Lehman Brothers). Дійсно, ми спостерігали відновлення в 4 кварталі 2021 року, але при +320 тис. одиниць це все ще було далеко від виняткової продуктивності.

Наші прогнози на цей рік – це те, що можна описати як «тендітне відновлення».

Таким чином, на відміну від рецесії, спричиненої Lehman Brothers у 2008-2009 рр., сектор має набагато більш здорову позицію, щоб реагувати на ринок, якщо труднощі з постачанням зменшаться. Отже, багато що залежить від того, як розгортаються війна в Україні та обмеження COVID-19 у Китаї.