ZF заявляє, що запустила нове програмне забезпечення, яке забезпечує оптимізацію поздовжньої, поперечної та вертикальної динаміки автомобіля. Потреба в цьому рішенні, як сказано, особливо актуальна для автоматизованого водіння, коли водій відмовляється від активного водіння і фокусується на комфорті.
Програмне забезпечення ZF cubiX, як кажуть у компанії, контролює всі системи шасі та «забезпечує гармонійне прискорення та гальмування, точне рульове керування та збалансовану амортизацію».
Першим серійним автомобілем з новим програмним забезпеченням ZF cubiX став електричний позашляховик Lotus Eletre від Geely Group. Із середини року автомобіль буде доступний у Європі. ZF каже, що його програмне забезпечення контролює всі функції шасі, такі як гальма, керування передньою та задньою осями, активні стабілізатори крену, а також електричний привід нового спортивного автомобіля.
За словами ZF, подальші запуски виробництва нового програмного забезпечення систем шасі ZF відбудуться «з 2023 року».
«З серією прем’єрного випуску нашого програмного забезпечення cubiX ми вражаюче демонструємо нашу системну компетенцію щодо динаміки автомобілів, що визначаються програмним забезпеченням», — говорить Андре Енгельке, голова відділу систем керування рухом транспортних засобів ZF. «Ми можемо гармонійно контролювати повну поздовжню, поперечну та вертикальну динаміку автомобіля відповідно до специфікацій Lotus. Системне ноу-хау всієї ZF Group поєднується з десятиліттями досвіду в області гальмівних і рульових систем, активних амортизаторів і технологій трансмісії».
Перший «чисто програмний» продукт від ZF
Будучи першим чисто програмним продуктом ZF, ZF каже, що cubiX пропонує ще одну вирішальну перевагу: платформа сумісна з різними приводами, такими як амортизатори, гальма або рульове керування задньою віссю – незалежно від виробника чи конкретної конструкції. Це, як стверджується, дає виробникам гнучкість у впровадженні різних серій моделей з однією й тією ж платформою керування без додаткових зусиль інтеграції.
Майбутні оновлення або оновлення програмного забезпечення можна виконувати «по повітрю». Таким чином, програмне забезпечення залишається актуальним протягом усього терміну служби автомобіля, а це означає, що додаткові функції завжди можна додати після доставки автомобіля.
Автомобіль, визначений програмним забезпеченням
ZF також зазначає, що cubiX є прикладом тенденції до програмно-визначеного транспортного засобу: відхід від багатьох окремих елементів керування апаратними компонентами до всеохоплюючої архітектури домену та зони. Ця розробка враховує зростаючу складність програмного забезпечення для керування автомобілями. Досі амортизатори, гальма чи рульове керування задньою віссю мали власний блок керування, який потрібно було інтегрувати в загальну архітектуру автомобіля.
Нові електричні та електронні архітектури автомобіля об’єднують все програмне забезпечення для певної функціональної області автомобіля – відомої як домен – на центральному блоці керування. «Цей загальний контроль заощаджує зусилля виробників транспортних засобів, а також компроміси в тонкому налаштуванні та динаміці водіння з точки зору продуктивності автомобіля, комфорту та ефективності. У той же час це дає їм можливість поєднувати складні системи допомоги», — сказав Андре Енгельке. «З cubiX у нас є таке програмне забезпечення, яке можна ідеально інтегрувати в нові архітектури».
cubiX було розроблено на кількох заводах ZF у всьому світі (Німеччина, Чеська Республіка, Румунія, Великобританія, Індія та Китай), проект застосування був вигнаний з Азіатсько-Тихоокеанського регіону.