Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV — це серійний плагін-гібрид, який пропонує клієнтам ті ж цінності, що й чисто електричний Mazda MX-30, водночас пропонуючи нові способи використання автомобіля як акумуляторного електромобіля. З батареєю ємністю 17,8 кВт·год R-EV має запас ходу 53 милі на електричній енергії, а завдяки унікальній технології роторного двигуна Mazda новий однороторний бензиновий двигун об’ємом 830 куб. занепокоєння. Не маючи механічного зв’язку між двигуном і колесами, роторний блок просто діє як генератор, гарантуючи, що MX-30 R-EV завжди приводиться в рух через електродвигун, щоб забезпечити безперебійне водіння електромобіля.
Маючи більш ніж півстолітній досвід у розробці роторних двигунів, Mazda вибрала роторну силову установку для цього застосування завдяки її унікальній здатності виробляти необхідну потужність від невеликого, легкого та легкого в упаковці агрегату. Роторний двигун акуратно розміщено поряд з генератором і двигуном високої потужності в моторному відсіку. Поєднання батареї потужністю 17,8 кВт і 50-літрового паливного бака створює унікальний серійний плагін-гібрид із гнучким загальним запасом ходу понад 573 милі, а викид CO2 WLTP становить лише 21 г/км, що забезпечує найкращі екологічні характеристики в класі.
Сумісність із заряджанням змінним струмом і швидким заряджанням постійним струмом є ще однією перевагою, тобто 3-фазне заряджання змінним струмом займає приблизно 50 хвилин, а для максимальної гнучкості клієнта швидке заряджання постійним струмом можна завершити приблизно за 25 хвилин. Mazda MX-30 R-EV має три режими водіння для різних ситуацій водіння: звичайний, EV і зарядка, і завдяки потужності 125 кВт/170 к.с. він забезпечує трохи кращі характеристики прискорення, ніж повністю електричний MX-30 145 к.с.
Mazda e-Skyactiv R-EV, доступна для замовлення, для надходження у Велику Британію влітку 2023 року, пропонується в тих же високоспецифікованих комплектаціях, що й повністю електричний e-Skyactiv MX-30: Prime-Lime, Exclusive-Line і Makoto. - незважаючи на те, що виготовлено на замовлення для R-EV, модельний ряд удосконалює Edition R. Представлена на стенді Брюссельського автосалону ця модель обмеженого випуску має особливі особливості всередині та зовні та пропонується ексклюзивно в унікальній комбінації кольорів Jet. Чорний з бічними стійками Maroon Rouge і чорним дахом.
З псевдонімом R, що означає повернення, лише 400 моделей Edition R прибуде до Великобританії, щоб відсвяткувати повернення роторного двигуна. Колірний акцент Maroon Rouge віддає шану кольору даху Mazda R360 – першого легкового автомобіля Mazda. Усередині на підголівниках передніх сидінь тиснений обертовий символ і назва Edition R, а на килимках є поворотний значок і одна біла лінія з швом 2,6 мм, що відповідає ширині канавок ущільнення на вершині ротора. Такий самий знак ущільнень на вершині ротора можна знайти на скульптурних сторонах ключа, які також мають горизонтальні сторони, які вигинаються під тим самим кутом, що й сторони ротора.
Усі версії Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV мають значок ротора на передніх крилах і значок e-Skyactiv R-EV на дверях багажника. Унікальні колеса відрізняють R-EV: Prime-Line з темно-сірим покриттям і Exclusive-Line, Makoto і Edition R з чорним алмазним огранюванням. Модель MX-30 коштує від 31 250 фунтів стерлінгів. Вартість моделей Prime-Line і Exclusive-Line R-EV однакова з версією BEV, що дає покупцям легкий вибір із паритетом цін. Моделі Makoto R-EV вимагають невеликої надбавки в 450 фунтів стерлінгів порівняно з чисто електричною версією, а на вершині асортименту MX-30 знаходиться лише R-EV Edition R – ціна 37 950 фунтів стерлінгів, обмежена лише 400 екземплярами у Великобританії. .
З моменту випуску Mazda Cosmo у 1967 році та завершення виробництва RX-8 у 2012 році Mazda масово випустила понад 1,9 мільйона роторних двигунів. Пристосований до потреб нашого часу, роторний двигун тепер знову використовується як генератор енергії, а не як приводна одиниця. Новий роторний двигун 8C — це однороторний двигун об’ємом 830 кубічних сантиметрів із радіусом ротора 120 мм і шириною ротора 76 мм. Його компактні розміри дозволяють коаксіально розташувати та інтегрувати електродвигун, уповільнювач і генератор для створення агрегату із загальною шириною менше 840 мм, що дозволяє його можна встановити під капот без змін рами кузова MX-30.
Завдяки використанню алюмінію двигун більш ніж на 15 кг легший за двороторний двигун Renesis, який використовується в RX-8. Використання прямого впорскування палива зменшує викиди та збільшує економію палива, а двигун також оснащений системою рециркуляції вихлопних газів (EGR) для підвищення ефективності на низьких обертах і при низькому навантаженні. Завдяки 50-літровому паливному баку роторний генератор дозволяє подорожувати на великі відстані без необхідності регулярних зупинок на АЗС.
Акумулятор ємністю 17,8 кВт-год був обраний, щоб забезпечити достатню ємність для пробігу 53 милі лише на електриці, в той же час враховуючи вплив акумулятора на навколишнє середовище протягом усього життєвого циклу автомобіля. Високий потужний електродвигун MX-30 R-EV потужністю 122 кВт/166 к.с. може створювати до 260 Нм крутного моменту, тоді як новий R-EV зберігає таке ж спокійне, точне та захоплююче водіння, як і чисто електричний MX-30.
MX-30 e-Skyactiv R-EV має три режими водіння: Normal, EV і Charge, однак вибір режиму не впливає на максимальну швидкість автомобіля. Звичайний режим забезпечує електричний привід, якщо є достатній заряд акумулятора. Якщо потрібна більша потужність, ніж може забезпечити рівень батареї - наприклад, під час прискорення - роторний двигун-генератор активується залежно від ступеня відкриття акселератора та забезпечить акумулятор більшою потужністю. Таким чином, MX-30 e-Skyactiv R-EV забезпечує надзвичайну ефективність прискорення та гарантує, що водії можуть завжди насолоджуватися автомобілем.
Водії можуть увімкнути режим EV, коли хочуть залишатися на електроприводі якомога довше. Цей режим забезпечить, щоб автомобіль використовував виключно електричний привід, доки акумулятор повністю не розрядиться. Слід, однак, зазначити, що якщо водієві потрібно раптово прискоритися та цілеспрямовано натискає педаль акселератора значно більше ніж певну точку (еквівалентно функції перемикача kickdown на стандартному автомобілі з автоматичною коробкою передач), роторний двигун активується та генерує потужність. необхідний для максимально потужного розгону автомобіля.
Режим заряджання можна використовувати для збереження необхідного обсягу батареї для таких ситуацій, як необхідність економії нульових викидів у певних міських умовах, крім того, водії мають можливість установити кількість заряду батареї, яку вони хочуть зарезервувати з кроком 10%. Генератор активується, коли заряд батареї падає нижче зазначеного резервного рівня, заряджає батарею до встановленого рівня та підтримує цей рівень заряду. Коли заряд батареї перевищить встановлений рівень, автомобіль працюватиме в еквівалентному нормальному режимі, доки батарея не розрядиться до вказаного рівня. Потім він використовуватиме генератор роторного двигуна, щоб підтримувати заряд батареї на цьому рівні.
Коментуючи презентацію Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, Джеремі Томсон, керуючий директор Mazda Motors UK, сказав: «Я дуже радий новим MX-30 R-EV, які приєднаються до нашої електрифікованої лінійки. у Великій Британії цього літа. Чудовий приклад конкурентного духу Mazda, завдяки своєму унікальному технологічному підходу, це автомобіль, який є ідеальним рішенням для клієнтів, яким потрібен електромобіль для повсякденного використання, але гнучкість для здійснення тривалих подорожей без заряджання Інфраструктура. Завдяки можливості вибрати або чисто електричний MX-30, або нову версію R-EV залежно від їхніх потреб, наші клієнти тепер мають ще більше вибору». Додаючи, «яку б версію вони не вибрали, вони отримають той самий бездоганний досвід роботи з електроприводом, привабливу керованість і першокласну кабіну з унікальними матеріалами та дизайном преміум-класу. Це останній приклад того, як багатофункціональний підхід Mazda гарантує, що ми маємо автомобілі, які відповідають усім нашим вимогам. потреб клієнта шляхом покращення екологічних показників за допомогою поєднання електрифікації та розумних технологій двигунів внутрішнього згоряння».